Regen en tegenslag - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Margot en Rick - WaarBenJij.nu Regen en tegenslag - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Margot en Rick - WaarBenJij.nu

Regen en tegenslag

Door: Rick en Margot

Blijf op de hoogte en volg Margot en Rick

07 Januari 2009 | Costa Rica, San José

Hoi allemaal,

Na lekker te hebben geslapen en ontbeten gingen we op weg naar Monteverde. Monteverde staat bekend om zijn nevelwoud. Op dag van aankomst zag het er allemaal prima uit. Na een lekker wandelingetje te hebben gemaakt bij de lodge hebben we heerlijk gegeten. De volgende dag stond er een wandeling in het Nationaal Park op het programma met vele hangbruggen. Het weer zat zeker niet mee, maar het was wel het weertype dat hoort bij een nevelwoud. Het woud was echt geweldig. We kwamen wel zeikenat terug. Het middagprogramma bevatte een canopy tour. Margot had dat de vorige keer al gedaan en ik, held op sokken als ik ben, ga dat gewoon niet doen. Bovendien regende het pijpenstelen... We kozen met een paar anderen voor een rustig middagje. ´s Avonds wederom goed gegeten.6 januari stond de trip naar Rincon de la Vieja op het programma. Het was een mooie route naar het mooie weer. Onderweg al Toekans gezien. Lunchstop was in Liberia op dezelfde plek waar we drie jaar terug ook waren. Na de lunch liepen we nog even naar de supermarkt en toen klate ik dus vol door mijn enkel.Lekker dan.... Na te zijn opgelapt met ijs uit de supermarkt reden we door naar Rincon de la Vieja. Daar aangekomen zijn we naar een watervalletje gelopen. Het koude water bleek prima voor mijn enkel, maar op de terugweg werd het steeds slechter. We hebben nog een moie zonsondergang gezien en zijn na een wat minder dinerbuffet en een drankje gaan slapen. Vanmorgen om 6.00 uur ging de wekker weer. Dat was niet nodig want we waren al een uur wakker. Na het ontbijt heeft Jan mij ingetaped omdat ik toch mee wilde met de wandeling naar de heetwaterbronnen. Het was een mooie wandeling, maar voor mijn enkel zeker niet goed. Margot loopt op dit moment nog ergens een wandeling met twee andere groepsleden. Deze trip heb ik maar aan me voorbij laten gaan. Ik blijf vanmiddag hier met mijn steeds blauwer wordende enkel. Morgen en overmorgen staan er geen wandelingen van betekenis op het programma dus ik hoop een beetje te kunnen herstellen. Ik ben blij dat Margot in ieder geval wel op pad is gegaan. Allemaal de groeten vanuit een inmiddels zonovergoten Rincon de la Vieja. Het is een graadje of 30. Morgen gaan we naar La Fortuna. Indien mogelijk horen jullie weer van ons.
Wat betreft de kolibirs: ja die hebben we al gezien en wat betreft Barney: ik wil het er niet over hebben.
Geniet van de vrieskou en tot later.
Margot en Rick

• 07 Januari 2009 - 18:53

Geuchien En Geke:

Hallo,

Wat balen zeg van je enkel!! Hopelijk kunnen een paar dagen rust voor wat vooruitgang boeken. Geniet maar lekker van het mooie weer. Het was hier vandaag bewolkt en een beetje dooi, maar de kids hadden ijsfeest van school op de ijsbaan.....echt helemaal geweldig!!! Veel plezier en groetjes van ons allen.

• 07 Januari 2009 - 18:56

P36:

Hoi, hoi,

O jee, dat klinkt niet best met je enkel Rick. Hopelijk knap je op van de twee daagjes zonder al te gekke bewegingen en wandelingen. Hou het goed in de gaten en pas goed op jezelf. Wel mooi om te horen dat het verder prima gaat en dat jullie je goed vermaken in de mooie natuur en met het lekkere eten. En het weer, je moet het ermee doen. Vochtig weer bij de nevelwouden en nu weer zonovergoten, dat is toch ook de charme van Costa Rica. Sterkte en beterschap met je enkel, hopelijk knap je snel op en kunnen jullie verder reizen zonder blessures en ander ongemak. Veel plezier nog. Groetjes Gerjan en Wendi

• 07 Januari 2009 - 19:05

Egwin:

Yo, klinkt weer lekker; zo'n dikke enkel. Je weet wat ze zeggen hè, gewoon lekker op doorlopen, behalve als het gescheurd is. Is er eigenlijk ook een gipsvlucht die vanuit Oostenrijk via Costa Rica vliegt? Misschien moet je eens informeren.
    Top dat jullie weer zoveel mooie beesjes zien, het zal wel kleurrijke plaatjes opleveren. Ik ga zaterdag nog ff naar Thialf met Alex om onze damesschaatsers naar ongekende hoogte te brengen. En wat Barney betreft; kansloos... There can be only one, The Power..!
    Groeten daar...

• 07 Januari 2009 - 19:44

Jetske:

Is nou ook wat. Ga je niet canopyen en toch je enkel verzwikken! Beterschap. Geniet van het mooie Costa Rica en vraag Margot even of ze mijn T-shirt al heeft gezien in resort Rincon, wit met korte mouwen met gesp om ze om te rollen. En als het lukt graag een fles echte Lizano Salsa saus weer mee terug nemen. Dan kan ik weer gallo pinto maken. Die kun je hier echt nergens kopen.
    Groetjes Jetske

• 07 Januari 2009 - 20:43

Henk:

Nou dat is mooi vervelend van je enkel Rick
    Gelukkig dat je de komende twee dagen ff kalm aan kunt doen
    Wel lekker om een beetje te kunnen relaxen bij 30 graden ....geniet ervan en hopelijk valt het dan wat mee !?

• 08 Januari 2009 - 08:30

Dirkjan En Emmy:

Nou inderdaad balen zeg, maar 30 graden is ook te warm om in te lopen, dus doe lekker rustig aan, geniet van het mooie weer, hier gaat alles goed, lekker schaatsen, nou tot horens, groetjes Dirk, Emmy en de kids

• 08 Januari 2009 - 09:18

Iris:

Jeetje Rick, wat sh*t van je enkel. En dat op weg naar de supermarkt ...
    Balen zeg. Veel beterschap. Hopelijk herstelt je enkel snel en krijgt jullie vakantie een mooi vervolg.
    Wij vertrekken maandag richting de Sauerlandse sneeuw. Peter heeft ook al skietjes voor Mara gekocht. Ik ben benieuwd.

Groetjes, Iris

• 08 Januari 2009 - 10:09

Ine En Jan:

Hallo Margot en Rick,

Wat ontzettend vervelend Rick van je enkel, hopelijk met wat rust dat het snel over is!
    Wel fijn dat de regen over is en jullie dus lekker kunnen genieten van de zon en de mooie flora en fauna! De kou hier ben je zo beu, als je tenminste niet van schaatsen houdt. Veel plezier en sterkte met de enkel!
    Groetjes

Ine en Jan

• 08 Januari 2009 - 16:43

Marry En Herry:

Hallo Rick en Margot,
    Wat fijn dat julie met een groep leuke mesen zijnen wat een domper met je enkel Rick.
    Hopelijk knapt het snel wat op, forceer het maar nietal is dat moeilijk.
    We hebben vanmiddag naar de NK maratonschaatsen gekeken, dat was een heel ander plaatje van de Slootvaardersplassen helaas was het er ook mistig. Genieten jullie maar van het mooie weer en de mooie plaatjes daar. Tot later en liefs van ons

• 08 Januari 2009 - 18:34

Gerrit En Elly:

Hoi Margot en Rick,
    Gelukkig na de goed verlopen reis in Costa Rica aangekomen hebben we gelezen.
    Avontuur, bezienswaardigheden en meestal lekker eten maakt het allemaal wel weer zeer de moeite waard.Hopelijk wordt het met Rick's enkel snel weer wat beter en dan maar hopen dat verdere narigheid uit blijft.
    Bedankt voor lullie leuke verslagen en zien al weer uit naar de volgende.
    Veel plezier en de groetjes,
    Gerrit en Elly

• 08 Januari 2009 - 18:58

Henny En Dirk:

Hoi luitjes: zo te lezen hebben jullie weer prachtige tochten daar en zie je weer van allerlei soorten vogels etc. En ook is de zon weer aanwezig bij jullie. Hier was het de hele dag mistig en plm. -4 graden. Beterschap met je enkel Rick en nog veel plezier daar samen.