Veel vogels - Reisverslag uit Puerto Jiménez, Costa Rica van Margot en Rick - WaarBenJij.nu Veel vogels - Reisverslag uit Puerto Jiménez, Costa Rica van Margot en Rick - WaarBenJij.nu

Veel vogels

Door: Rick en Margot

Blijf op de hoogte en volg Margot en Rick

16 Januari 2009 | Costa Rica, Puerto Jiménez

Hoi allemaal,

De zoektocht naar de Quetzal was van korte duur... Gisteren om 8.00 uur gingen we met Peter en Jetske en een lokale gids op pad. Bijna meteen zagen we de erg mooie Silky Flycatcher. Zowel mannetje als vrouwtje zijn vastgelegd. Toen ze beide weggevlogen waren, gingen we op zoek naar de Quetzal. Deze zoektocht duurde nog geen vijf minuten. We konden het beest bijna 20 minuten volgen. Uiteindelijk gaat het vogeltje nooit zo zitten zoals je hem het liefst wilt hebben, maar hij staat er op. Zij trouwens ook, want die zagen we vijf minuten later. Wat een geluk!!! De rest van de birdwatchtour bracht ons nog meerdere vogels en erg mooie uitzichten in het steile dal. Mission accomplished!
Margot is in de middag nog naar een watervalletje gelopen. Niet echt heel interessant, maar wel goed voor de nodige lichaamsbeweging. Ook ik heb nog wat rond gebanjerd.
Vandaag stond de trip naar Puerto Jimenez gepland. Het was een lange reisdag met als slot een spectaculaire bootovertocht die menigeen natte kleren heeft bezorgd. Wij waren voorbereid op een 1 ster (ren) accommodatie. Nou, ons hotel mag niet eens een ster hebben. Wat een oude, niet onderhouden, troep. We laten ons echter niet uit het veld slaan. 1 nachtje is wel te doen. Morgen gaan we naar het tentenkamp in Corcovada national park. Het is de bedoeling dat we Aras gaan zien. Morgen om 9 uur worden we door 4x4 taxis opgepikt voor een twee uur durende tocht. Daarna moeten we nog 3 kwartier lopen.
We zijn erg benieuwd, maar hopen allereerst een goede nacht te maken in ons 0 sterren kamertje.

Groeten van Margot en Rick

ps - beide zijn we weer fit. De komende dagen zullen we niet kunnen internetten. Waar de mogelijkheden zijn, horen jullie weer van ons...

• 16 Januari 2009 - 23:00

Wendi En Gerjan:

gelukkig zijn jullie allebei weer fit en hebben jullie veel gezien.

wij zijn net terug uit Heerenveen en het gaat nog niet echt beter met f'noord zonder Gertjan. Dirk zal jullie volgende week de details wel vertellen. Uitslag 3-1.

• 17 Januari 2009 - 15:34

Jan En Ine:

Gelukkig dat jullie allebei weer fit zijn, is wel belangrijk op vakantie!! Hopelijk hebben jullie de nacht overleefd in het luxe hotel!! Veel plezier in het nationaal park, we zien de foto's wel.

Groetjes Jan en Ine

• 17 Januari 2009 - 19:11

Mas:

He stel !

Veel vogels, vreemde vogels zul je bedoelen ? Ik denk dat die vogels daar blij zijn als die vreemde vogels weer vertrokken zijn.

20 minuten achterna gezeten, vind je het gek dat die vogel niet op de foto wilde ? hij/zij probeerde niet voor niets te ontsnappen.

Khoop dat jullie ook nog wat van de omgeving kunnen zien :-)

Have fun !

Mas.

• 18 Januari 2009 - 09:20

Henny En Dirk:

We hopen dat jullie toch goed geslapen hebben voor een nacht in het kamertje en dat het de komende dagen in het tentenkamp weer wat meer luxe zal zijn. Zo te lezen hebben jullie weer veel gefotografeerd en we zijn zeer benieuwd naar het resultaat. Wel fijn dat jullie weer fit zijn zodat je de laatste week nog volp kunt genieten daar.
    Hier verder geen bijzonderheden (op Feyenoord na natuurlijk). Dus de groetjes maar weer uit een miezerig Ruinen.

• 18 Januari 2009 - 10:45

Jetske:

He vakantiegangers. Zo te lezen is jullie reis erg verrassend maar dat maakt het juist zo leuk. Misschien toch maar beter 's nacht miereneters in de boom zoeken dan in een 0 * hotel slapen. Jammer dat mijn T-shirt niet gevonden is. En Ellen ik had hem wel degelijk nodig in Barcelona. Was toch wel beetje warmer dan we dachten. Zelfs zonnebrandolie nodig gehad.
    Nou let maar niet op die onzin van mij en geniet van jullie verdere reis. Leuk he die Quetstal, die heb ik ook nog ergens op een foto staan. En doe mijn naamgenoot de groeten. Komt niet zo vaak voor.

• 18 Januari 2009 - 10:46

Jetske:

Oh ja en je weet het he. Ben je niet fit dan aan de cola-light en chips. Altijd goed.

• 19 Januari 2009 - 06:59

Fam Bruins:

Nou jullie zien mooie dingen hoor, en gelukkig dat jullie weer fit zijn,nou veel plezier nog verder en tot horens, groetjes Dirk jan , Emmy, Jari en Vera