Voorbereiding van Ecuador en Galapagos reis - Reisverslag uit Meppel, Nederland van Margot en Rick - WaarBenJij.nu Voorbereiding van Ecuador en Galapagos reis - Reisverslag uit Meppel, Nederland van Margot en Rick - WaarBenJij.nu

Voorbereiding van Ecuador en Galapagos reis

Door: Margot en Rick

Blijf op de hoogte en volg Margot en Rick

18 December 2012 | Nederland, Meppel

Hallo allemaal,

Zoals jullie misschien wel al weten, onze reis naar Ecuador en de Galapagos eilanden gaat door.
Het werd, na 1 1/2 jaar, weer tijd voor een verre reis en deze is het geworden. We hebben al eerder geprobeerd om deze reis te boeken, maar toen was er te weinig deelname. Nu eigenlijk ook, maar er bleek toch nog een mouw aan te passen om de reis toch doorgang te laten vinden, gelukkig!
We vertrekken op zondag 6 januari met KLM voor een rechtstreekse vlucht naar Quito, de hoofdstad van Ecuador. Daar zullen we 6 medereizigers van onze Baobab groep treffen, waarvan er uiteindelijk 2 meegaan naar Galapagos.
De eerste dag zullen we in Quito verblijven. Quito ligt op 2800 meter hoogte. Dag 3 t/m 5 gaan we met een binnenlandse vlucht naar de Amazonebekken. Bij de meeste Ecuadorreizen kom je hier niet eens en bij de reizen die hier wel naar toe gaan, gaat dat per bus en dat duurt 24 uur. Eén van de redenen waarom we deze reis hebben geboekt dus. In dit stuk regenwoud heb je kans om vele dieren te zien, waaronder ijsvogels, piranha's, zoetwater dolfijnen, anaconda's, kaaimannen, noem maar op.
Op dag 6 vliegen we naar Otavalo, waar we dag 7 verblijven. Daarna brengen we een dag door bij een gastgezin in Runa Tupari en vervolgens gaan we naar natuurreservaat Maquipucana.
Op dag 12 gaan we richting de Cotopaxi, een vulkaan van 5897 meter hoog. Een wandeling zal ons naar bijna 4800 meter hoogte brengen.
Via Banos, een plaatsje met warmwaterbronnen, gaan we nog hogerop en zullen we de hoogste berg van Ecuador gaan bewandelen. De Chimborazo is 6310 meter hoog en we kunnen tot 5000 meter komen.
Als alles mee zit gaan we op dag 15 met de trein over de Duivelsneus. Dit schijnt erg spectaculair te zijn, maar zekerheid van tickets heb je niet. Afwachten dus.
Cuenca, de mooiste stad van Ecuador volgens velen, is onze volgende locatie. In een nabij gelegen nationaal park hebben we een kans om de Condor te zien. Dat zou natuurlijk geweldig zijn.
En op dag 19 vertrekken we dan eindelijk per vliegtuig naar de 1000 km verderop gelegen Galapagos eilanden. We landen op het eiland Baltra en varen vervolgens langs 7 andere eilanden waar we van alles zullen gaan zien en beleven. We willen nog niet denken aan dag 27, de dag van de terugvlucht.
Wat nog te doen voor vertrek?
We moeten nog snorkelspullen aanschaffen en ook nog een onderwater fotocamera. Nou ja, dat moet niet, maar dat willen we.
Voor de rest lijkt het handig ons een beetje in te lezen, zodat we ook echt weten waar we terecht gaan komen.
Tijdens de reis zullen we proberen om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van onze belevenissen. Mocht je daar geen beheofte aan hebben dan kun je je via de site margotenrick.waarbenjij.nu uitschrijven.
Wij waarderen het zeer als jullie tijdens onze reis reacties plaatsen. Dat is altijd leuk om te lezen.
Zo, dat was het even. We gaan eerst nog even een aantal dagen werken en natuurlijk Kerst en Oud en Nieuw in Nederland vieren.

Groeten en tot later,

Margot en Rick

• 18 December 2012 - 20:24

Peter Meertens:

Hoi Rick en Margot,

Ik wens jullie een geweldige vakantie toe en zal zeker jullie reisverslag volgen!

• 18 December 2012 - 20:54

Ellen Ruberg:

Leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie belevenissen.
    Ga jullie zeker volgen...
    Margot, voor nu; beterschap, tot gauw!
    Groetjes Ellen

• 18 December 2012 - 22:29

Gerda:

Oh lui, het gaat door. Super!!! En ja , tuurlijk wil ik alles lezen over jullie wel en wee. Eerst even kerst en oud en nieuw wegwerken en dan...... Moi

• 19 December 2012 - 09:49

Ma En Pa:

Ook wij zullen jullie zeke volgen op deze enerverende reis, maar eerst tot eerste kertsdag

• 19 December 2012 - 11:51

Gerrit En Ellie:

Een geweldig avontuur zit er weer aan te komen en maar wat graag zullen we de berichten volgen.
    Heel veel succes maar eerst nog even genieten van de komende feestdagen met familie en kennisssen die nu nog dichtbij zijn.
    Groetjes Gerrit en Ellie.

• 19 December 2012 - 13:10

Henny En Dirk:

Zo te zien aan het programma staan er vele bijzondere activiteiten te wachten en we hopen dat jullie weer volop zullen genieten. We zijn zeer benieuwd. Groetjes uit Ruinen.

• 19 December 2012 - 16:45

Jan En Ine:

Hallo Rick en Margot,

Wat fijn, dat jullie reis nu door kan gaan, het lijkt ons fantastisch!!

We zullen het zeker volgen en jullie reisverslagen met veel plezier lezen!

Hele fijne feestdagen, een gezond 2013 en een super vakantie gewenst!!!!

Groetjes uit Asten van Jan en Ine

• 19 December 2012 - 23:44

Fam Bruins:

Hallo,
    Wat super ja! Maar inderdaad gezellig oud en nieuw vieren, Margot heb je de griep?
    Beterschap en fijne kertsdagen, groetjes Fam Bruins

• 24 December 2012 - 11:13

Iris:

Vandaag even rustig de tijd genomen om jullie vooraankondiging te lezen. Het klinkt nu al geweldig! We kijken weer uit naar jullie verhalen en foto's!
    Gelukkig heeft Margot nog even de tijd om uit te zieken.

Groetjes, Iris