De vlucht en de aankomst. - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Margot en Rick - WaarBenJij.nu De vlucht en de aankomst. - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Margot en Rick - WaarBenJij.nu

De vlucht en de aankomst.

Door: Margot en Rick

Blijf op de hoogte en volg Margot en Rick

03 Oktober 2015 | Costa Rica, San José

Vrijdagochtend om 7.45 uur stond Dirk (vader van Margot voor degene die dat wellicht niet weet) al voor de deur. Een kwartier vroeger dan afgesproken omdat het mistig was. Al met al vertrokken we pas om 8.12 uur, reden is niet belangrijk ;-)
Onderweg laveerde we net tussen alle files Door. We waren klokslag 10.00 uur op de luchthaven.
Inchecken hadden we thuis al gedaan, dus konden we volstaan met een ultra moderne bagage drop-off. Dat gaat ook vaak ultra-snel ...... behalve nu. Er stond een grote groep eigenwijze Korenaren voor ons die er daadwerkelijk geen hout van begrepen, maar elke vorm van hulp bleek ongewenst. Totdat de dames van de KLM ingrepen. Toen waren we eindelijk aan de beurt. Eerste tasje vlekkeloos, 20,5 kilo, netjes, waar 23 kg is toegestaan. Tweede tasje 23,5 kg, een probleem. Dat mag namelijk niet meer. Er wordt niet meer met gemiddelden gewerkt. Toen moesten we dus aansluiten in een andere rij. Men bleek gelukkig enigszins soepel maar er werd nog wel op strenge toon aan toegevoegd dat we de volgende keer beter moesten verdelen.
Na een bakkie en een broodje namen we afscheid van Dirk en gingen we door de douane. Ook dat duurde een eeuwigheid.
Al met al nog goed op tijd voor de boardingpass en ready for Take off. Helaas ..... her vliegtuig moest wachten op vertraagde mensen van andere vluchten waardoor we een uur later wegvlogen. Prettig was dan wel weer dat de reistijd door een gunstige luchtstroom zo'n drie kwartier sneller zou zijn. Uiteindelijk weinig vertraging dus. De KLM verzorgde ons goed met meerdere maaltjes. Mooi was het moment dat ik een stukje Beemster kaas uit de verpakking probeerde te halen. Dat ging niet vanzelf maar ineens schoot hij er aan de bovenkant uit, vloog zo'n 40 cm door de lucht precies bij Margot in haar bekertje water. Dat lukt nooit meer. Frapant was dat er geen druppeltje water opspatte. Echt grappig is het natuurlijk pas als je erbij bent ....
De vlucht was zo voorbij door de goede films en dergelijke. In Panama Stad aangekomen ging alles ook goed. Binnen drie kwartier zaten we in het vliegtuig die ons naar San José Costa Rica zou brengen. De reistijd was een uur. In dat uur moesten we nog een kleine lunch en een drankje wegwerken. Een Cuba Libre leek me wel wat, zonder ijs natuurlijk in die landen. Het werd rum met een vleugje cola ... en dat dan in een noodgang wegwerken. Prima gelukt uiteindelijk.
Op de luchthaven in San José werden we opgehaald en naar ons eerste onderkomen gebracht. Een luxe hotel met een mooie tuin, zegt men. Het is hier donker nu. Morgenvroeg om 8.30 uur komt men de huurauto brengen en dan gaan we echt op pad. Even voor de compleetheid: het is hier 8 uur vroeger dan in Nederland.
Zo Tot zover het eerste verslag. Behoorlijk lang eigenlijk wel voor zo'n saai dagje. Kunnen jullie nagaan wat het wordt als we echt wat gaan beleven.
Nu gaan we ff wat bijslapen. We houden jullie zo goed mogelijk op de hoogte.

Groet vanuit een warm Costa Rica.

Margot en Rick

• 03 Oktober 2015 - 08:02

De Plaggenslagjes:

Mooi dat de reis goed is gegaan, nu op naar de avonturen in Costa Rica zelf. Geniet ervan.

Gerjan, Wendi, Elin en Stan

• 03 Oktober 2015 - 08:17

Rogier:

Mooi dat de reis redelijk prettig verlopen is. Dan kan de pret nu echt beginnen!
    Fijne eerste echte vakantiedag samen, enjoy!!!

• 03 Oktober 2015 - 08:38

Peter En Nelleke:

Confucius zei ooit"Het is beter een mijl te reizen dan om duizend boeken te lezen". Ik hoop op heel veel gelezen boeken voor jullie. Geniet er van !!

• 03 Oktober 2015 - 08:47

Henny En Dirk:

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn en de reis goed is verlopen. Hopelijk hebben jullie lekker geslapen als je dit leest. Nu maar gaan genieten . Groetjes uit Ruinen.

• 03 Oktober 2015 - 10:18

Harold:

Mooi dat alles goed verlopen is. En nu genieten maar.

• 03 Oktober 2015 - 10:53

Christien:

Gezond jaloers! Hele fijne vakantie en genieten van al dat moois daar! Groetjes

• 03 Oktober 2015 - 11:06

Herry En Marry:

Fijn dat de reis goed is verlopen , dan kan het grote genieten nu beginnen....liefs van ons.

• 03 Oktober 2015 - 12:09

Ed En Arina:

Als een reis zonder bijzonderheden verloopt heb je ook nooit wat te vertellen. Veel succes met het fotograferen!

• 03 Oktober 2015 - 12:57

Gerrit En Ellie:

Een goed verlopen reis en al direct een mooi verhaal dat belooft nog wat.
    Met belangstelling gaan we de komende verslagen volgen met hopelijk alleen maar positieve berichten waar we overigens alle vertrouwen in hebben.
    Veel plezier en groetjes uit een zonnig Meppel.

• 03 Oktober 2015 - 13:02

Jan En Ine:

Nou, we hebben er samen echt wel om moeten lachen, zien het zo voor ons!

Maak er iets moois van!!

• 03 Oktober 2015 - 15:14

Ed Agter:

Dag Margot en Rick,
    Nog even een belangrijke tip inzake het gebruik van een betaal/creditcard. Geef hem bij het betalen nooit uit handen en vooral bij het tanken niet. Ze doen dan net of hij niet werkt en halen hem er meerder malen door. Je betaald dan natuurlijk dubbel of zelfs nog meer! Zelf had ik het bij benzine tanken in Costa Rica. Na het betalen ging ik eens kijken hoeveel liter ik had getankt en bleek bijna twee maal de hoeveelheid te zijn die überhaupt in de tank kon dus ik was belazerd!!! Geld terug krijg je dan uiteraard niet! Haal dus alleen zelf de kaart door de lezer of betaal contant nadat je eerst goed op de meter hebt gekeken hoeveel je moet betalen en hoeveel liter je hebt getankt.

Groeten van,

Ed en Arina

• 03 Oktober 2015 - 18:18

Fam. Schoonvelde:

Mooi te lezen dat jullie een goede reis hebben gehad!! Veel plezier met Costa Rica verkennen op 'eigen houtje' Groetjes van ons allen. Geniet!!

• 04 Oktober 2015 - 09:44

Iris:

Leuk om te lezen! Ook reisdagen kunnen vermakelijk zijn!
    Ben nu al benieuwd naar jullie volgende verhaal.
    Groetjes, Iris

• 04 Oktober 2015 - 13:33

Dikkie:

Leuk om al te lezen hoe de eerste dag is gegaan, ik wens jullie een heel fijne vakantie, want dat hebben jullie dik verdiend. Geniet maar lekker.

• 04 Oktober 2015 - 17:33

Ellen:

Niet alles hoeft altijd vlekkeloos te gaan als het uiteindelijk maar goed uitpakt....
    Leuk om jullie te volgen. Kijk nu al uit naar de rest van jullie belevenissen.
    Heel veel plezier!