Dag 22,23: Copa Airlines, KLM en weer thuis - Reisverslag uit Meppel, Nederland van Margot en Rick - WaarBenJij.nu Dag 22,23: Copa Airlines, KLM en weer thuis - Reisverslag uit Meppel, Nederland van Margot en Rick - WaarBenJij.nu

Dag 22,23: Copa Airlines, KLM en weer thuis

Door: Margot en Rick

Blijf op de hoogte en volg Margot en Rick

25 Oktober 2015 | Nederland, Meppel

Dag 22: iets eerder dan 12.15 uur verlieten we met de shuttlebus het Buena Vista hotel. Het hotel is echt perfect voor de eerste of laatste dagen van je Costa Rica vakantie, al is een kwartiertje rijden naar de luchthaven wel iets te enthousiast gebracht. In Alajuela kom je namelijk op sommige punten nauwelijks vooruit of je nou buitenlander bent of Costaricaan. Maar goed, ruim op tijd arriveerden we op de luchthaven. Daar bleek dat de exit-tax van $ 29.00 pp al bij de ticket inzat. Mooie meevaller. Verder verliep alles voorspoedig. Mijn fototas hoefde niet eens open! Een unicum. Het vliegtuig steeg mooi op tijd op en landde iets voor op schema in Panama-Stad. Een stad die veel groter is dan we ooit hadden gedacht. De skyline is indrukwekkend. Google leert me net dat de stad 880.000 inwoners heeft en de metropool bijna 1,3 miljoen. Best veel dus.
Op de luchthaven aldaar duurde alles iets langer omdat men eerst een extra controle op de tickets wilde uitvoeren en vervolgens ook nog een extra controle op de handbagage. Gelukkig niet op het gewicht ervan, haha. Wonder boven wonder vertrokken we wel nagenoeg op tijd. Ook hier verliep de reis goed. Ik heb het geloof ik al eens eerder aangehaald, maar de service van de KLM is echt heel goed en het personeel erg vriendelijk. Het is niet de allergoedkoopste maar zeker het overwegen waard omdat je ook in de economy class ruimte genoeg hebt.
Dag 23: We kwamen een uur eerder dan gepland op Schiphol aan, maar omdat we op de Polderbaan landden waren we al snel weer een kwartier kwijt. We kwamen aan bij gate G7, een nieuwe tak. Het was een nog een heel eind lopen naar de bagageband. Onderweg is een nieuw soort paspoortcontrole. Die kun je namelijk zelf automatisch doen. De techniek staat voor niks. Henny, Wendi en Elin stonden ons al op te wachten. Dat is toch altijd wel heel prettig als er iemand op je staat te wachten. Onze dank is groot.
Al met al waren we omstreeks 15.30 uur weer thuis.
Drie weken zijn voorbij gevlogen.

Hoe hebben wij de reis ervaren?

Costa Rica is een geweldig land met een rijke natuur en erg vriendelijke mensen. Het is een prima land om op eigen gelegenheid te bereizen. In het regenseizoen is het zelfs erg goed op de dolle pof te doen.
Over het regenseizoen gesproken: wij vinden het toch niet het uitgesproken seizoen om naar Costa Rica te gaan.
Afgezien van het weer, want in de regenwouden kan het het gehele jaar flink regenen, is het wel heel erg rustig in de meeste lodges. Het is tijdens zo'n reis ook wel eens gezellig om met wat mensen van gedachten te wisselen en die mogelijkheid hebben we nu niet echt gehad. Afgezien van de grote steden is Costa Rica een veilig land en de mensen zijn over het algemeen vrij relaxt.
Wil je een op maat gemaakte reis die tot in de puntjes is geregeld, dan is Aratinga Tours het overwegen waard.
Verder hopen we dat we jullie niet teveel hebben overvoerd met de vogels, want ja, dat is nou eenmaal onze hobby, maar het zou ons niets verbazen als een aantal van jullie zich daar totaal net voor interesseert. Costa Rica is een uitgesproken vogelland met bijna 1.000 verschillende soorten vogels, tegenover 500 in Nederland.
Een snelle blik op de gemaakte foto's leert me dat een aantal foto's er op de display van de camera beter uit zag dan op het beeldscherm van de computer. Dit komt door de hoge iso-waarden die soms nodig zijn bij regenachtig weer in het toch al donkere regenwoud. Ik ga natuurlijk mijn best doen er zo veel mogelijk uit te halen en als de tijd daar is kunnen jullie getuige zijn van de uiteindelijke resultaten.
Dan rest ons nu niks anders dan jullie te bedanken voor het lezen van ons blog en voor de reacties erop. We hebben het graag bijgehouden. Juli 2016 gaan we met Peter, Iris en de kinderen naar Amerika, dus wellicht dan weer nieuwe verhalen.
Geniet nog even van je zondag. Morgen weer een nieuwe werkweek.

Hartelijke groeten van Margot en Rick

• 25 Oktober 2015 - 12:35

Ellen:

Bedankt voor de leuke verhalen Rick en Margot. Het was erg leuk om zo met jullie mee te reizen.
    Voor jullie volgende trip hebben we alvast wat informatie voor jullie meegenomen uit Amerika. Dan kunnen jullie vast met de voorbereidingen beginnen ;-) Heb je ook weer iets om naar uit te zien!
    Groetjes Ellen

• 25 Oktober 2015 - 13:14

Iris:

Welcome home!
    Ik kijk nu al uit naar jullie volgende verhalen! :-) ;-)

Ps. Over vogels gesproken ... de intratuin folder kent het verschil nog niet tussen een boomklever en putter!

• 25 Oktober 2015 - 14:28

Nita:

Ha Rick en Margot

Wij hebben niet veel met vogels maar ik heb wel genoten van jullie verhalen. Wij hebben een rondreis gemaakt door Costa Rica en de natuur is er erg mooi en dus helaas ook nat.

Waar gaat de volgende reis heen?
    Zonnige groetjes van ons beide

• 25 Oktober 2015 - 14:44

Poldertjes:

jammer! Zo'n verslag lezen is erg leuk. Misschien de volgende keer vloggen? En als je dan de vogeltjes erbij opneemt..... leuk voor onze digi-puber-kids!

• 25 Oktober 2015 - 16:23

Henny En Dirk :

Met veel plezier hebben we jullie verhalen gelezen en op grote afstand de reis min of meer mee beleefd.
    We zijn zeer benieuwd naar de foto's van de prachtige vogels die jullie daar gespot hebben. Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn en volop genoten hebben van deze vakantie, dat hebben jullie ook zeker verdiend.
    Groetjes uit Ruinen.

• 25 Oktober 2015 - 20:11

Dikkie:

Welkom!
    Fijn dat jullie weer in Nederland zijn. En wat die vogels betreft, ik heb ervan genoten. Ik hou van de natuur en kan daar enorm van genieten. Zoals ik in jullie mooie verhalen heb kunnen lezen hebben jullie dat ook zeker van alles genoten tijdens de vakantie.
    Nu foto's bewerken en er alsnog een mooi fotoboek/verhaal van maken. :)

• 25 Oktober 2015 - 21:44

.gerda Kampen:

Moi laiverds, vanuit Nederland en later vanuit Zuid Afrika jullie via je verhaal gevolgt. Fantastische verhalen, leuk en leerzaam doorgekomen. Genieten. Nu zijn jullie weer thuis en wij nog in Zuid Afrika. De wondere wereld der techniek, verbazend . Morgen gaan we naar de Tafelberg tenminste als die open is. Sowieso de botanische tuinen. Lijkt me ook prachtig.
    Bedankt voor jullie inkijk via tekst. Geniet nog lekker na met z'n tweeën van deze geweldige ervaring.

• 26 Oktober 2015 - 17:27

Gerrit En Ellie:

Ook het laatste verslag weer met belangstelling gelezen en fijn dat jullie tot het laatst toe genoten hebben.
    Aan alles komt een eind en gelukkig gezond en wel weer terug in het mooie Meppel.
    Bedankt voor de leuke verslagen en we horen wel weer van jullie.
    Groetjes en tot ziens.