Afrikaanse NS - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Margot en Rick - WaarBenJij.nu Afrikaanse NS - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Margot en Rick - WaarBenJij.nu

Afrikaanse NS

Door: Rick en Margot

Blijf op de hoogte en volg Margot en Rick

10 Februari 2010 | Kenia, Mombassa

Hoi allemaal.
De reisdag naar Nairobi was een lange. Weinig te melden. 's Avonds gegeten bij het Safari Park Hotel met een weergaloze show er bij. Acrogym van de bovenste plank. TOP!
Dag 18: We zijn met z'n vieren Pieter, Niek en wij, naar het Nairobi National Park geweest. Het was een erg rustig park waarin we 5 jagende leeuwen hebben gezien die het moesten afleggen tegen 1 slim Hartebeest. Ook hebben we 5 neushoorns gezien die vlak voor ons busje overstaken. Het was weer een memorable excursie. Bij terugkomst wachtte ons een verrassing. We zouden die nacht met de nachttrein van Nairobi naar Mombasa. De trein had echter een ongeluk gehad, dus die reed twee dagen niet.
Alternatief: nog 1 nacht Nairobi en dan met de Kampeerbus (luxer dan de onze) in 1 ruk naar Mombasa. Goed alternatief want het was een goed hotel.
Dag 19: Goede trip naar Nyali Beach waar we al om 14.30 uur aankwamen. Vanwege de hoge verwachtingen viel de kamer wat tegen. Wel een schitterende ligging. Lekker gegeten en lekker geslapen.
Dag 20: Excursietripje naar een Handwork Craftshop. Gezien hoe alle souvenirs worden gemaakt. Vakwerk! Zullen jullie nog wel zien.
Verder lekker geluierd met uitzicht op zee. Vanavond weer lekker eten en morgen gezond weer op. Het einde nadert, maar de herinneringen zijn er nu al legio.
Groeten vanuit een zonovergoten (40 graden) Nyali Beach. Margot en Rick

• 10 Februari 2010 - 16:31

Gerda:

Dikke bofkonten,

jullie verhalen zullen legio zijn. organiseer je vast een avond voor met fotoos.
    geniet rustig door dan hebben wij nóg meer verhalen.tot de volgende ontmoeting.
    groetjes gerda

• 10 Februari 2010 - 16:33

Henk#:

Een zonovergoten (40 graden) Nyali Beach ............hier een besneeuwd (0 graden) Meppel
    Jullie hebben het goed naar je zin zo te horen
    Geniet van de laatste (?) vakantiedagen

Henk#

• 10 Februari 2010 - 17:21

Ed En Arina:

Toch wel foto's gemaakt van de leeuwen hoop ik!

Gr.
    Ed en Arina

• 10 Februari 2010 - 19:20

Jeroen & Marjan:

Geniet nog even van de hoge temp. Hier kun je de schaatsen onderbinden en sleetje rijden. Zal wel een overgang worden.
    Groetjes.

• 10 Februari 2010 - 19:34

Iris:

De vertragingen bij de NS in Nederland blijven op dit moment nog binnen de perken. ;-) Maar zulke goede alternatieven als in Afrika hebben ze niet. Bovendien is het echt koud op de Nederlandse stations!
    Wij kijken hier vol verwachting uit naar de lente.
    Over Peters werk enerzijds het nodige te melden, anders eigenlijk ook weer niet. Het blijft nog steeds een beetje over en weer gaan. Jullie horen het wel als jullie terug komen. Zelf wij kunnen nog niet vermoeden wat er dan valt te vertellen.

Groetjes en geniet ze verder,

Iris

• 10 Februari 2010 - 19:42

Harold En Christien:

geniet nog maar even van het mooie weer want dat is hier ver te zoeken.
    Klinkt allemaal geweldig, om jaloers van te worden.

• 10 Februari 2010 - 20:05

Henny En Dirk:

We wensen jullie een heel goede terugreis en een welkom thuis. Je kunt direct gaan bubbelen in Meppel. Alles is klaar.
    Tot vrijdagmiddag.

• 10 Februari 2010 - 20:21

Gerjan En Wendi:

Klinkt allemaal weer fantastisch en o wat gaat de tijd snel. De laatste luierdaagjes zijn alweer aangebroken. Geniet hier lekker van en sluit de vakantie goed af. Wij zijn wel een beetje boel jaloers op jullie mooie weer daar en op jullie ongetwijfeld opgelopen bruine kleurtje, want hier in het erg wit overal en voelt het enorm koud aan door de wind. Maar goed, het is niet anders en we moeten het er mee doen.

Rust nog even lekker uit en verheug je deze keer maar op de thuiskomst, want alles loopt gestaag en wordt helemaal tip toppie onder de bezielende leiding van ma Gerard die alles onder controle heeft!

Groetjes Gerjan en Wendi

• 10 Februari 2010 - 22:14

Herry En Marry:

Nou jongens dat wordt qua temperatuur een hele schok bij thuiskomst,we hebben een ouderwetse winter met kou en veel sneeuw.Maar het is nog niet zover,dus geniet nog even.Tot later.