Live life in the fast lane - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Margot en Rick - WaarBenJij.nu Live life in the fast lane - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Margot en Rick - WaarBenJij.nu

Live life in the fast lane

Door: Rick en Margot

Blijf op de hoogte en volg Margot en Rick

06 Februari 2010 | Tanzania, Arusha

Hoi allemaal.
De gehele reis verloopt erg snel, behalve het internet. Eindelijk een fatsoenlijke verbinding. We waren gebleven bij dag 7.
Dag 7: Naar het Naivashameer gereden. In eerste instantie kregen we backpackerskamers. Die status zijn wij natuurlijk allang ontgroeid. Door actie van ondergetekende en vervolgens van onze reisbegeleider kregen we een veel luxere uitvoering.
Ter plekke hebben we een wandelsafari gemaakt. Erg leuke ervaring met buffels en giraffes dichtbij.
Dag 8: Naar Masai Mara Nationaal Park. Een korte gamedrive gehad met een mannetjesleeuw als koning op een rots en vervolgens twee mannetjes die een buffel op het menu hadden staan.Bij onze tent bleek de douche het niet te doen. Na verwoede pogingen van de plaatselijke loodgieter kregen we helaas een luxe bungalow toegewezen. Jammer...
Dag 9: de hele dag Masai Mara. Mannetjesleeuwen, een groep van 18 leeuwinnen!!, hippo's etc. Geweldige dag.
Dag 10: Naar Isabania bij de grens. Weinig te vermelden. Reisdag.
Dag 11/12: Victoriameer. Geweldige locatie met Nederlanse eigenaars. Een luxe tent en een mooie omgeving. Birdwalk over het terrein gemaakt met veel mooie vogels, waaronder een Oehoe. Verder heerlijk bijgekomen,
Dag 13: Naar Serengeti. Op deze dag alleen de rand van het park aangedaan. Weinig gezien afgezien van Che Che vliegen en hippo's.
Het tentenkamp was echt geweldig mooi. Veel regen gehad in de avond en de nacht.
Dag 14: Hele dag gamedrive.Een luipaard gezien van heel dicht bij. Hij schuurde de bus zelfs. Wat een ervaring...Verder die lange dag weinig echt spectaculairs waargenomen.
Dag 15: Via Serengeti het park uit.
Na bericht over Cheeta's op onderzoek uitgegaan. Twee Cheeta's kunnen zien van heel dichtbij. Onze chauffeur Simba riskeerde een boete van $300,00 en was ook nog bijna te laat uit het park. Het was het waard. Tijdens onze race tegen de klok, nog drie leeuwen gezien. Daarna doorgereden naar de Nogorongo krater. Ook erg mooi met de Zwarte neushoorn, leeuwen...etc. Eén van de mooiste dagen.
Dag 16: We zitten nu in Arusha. Mooie lodge. Morgen een lange saaie reisdag naar Nairobi. Overmorgen met de nachttrein naar onze strandlocatie.
De reis is nog steeds erg druk (klaagklaag), maar ook zeker erg mooi. We zijn nog niet aan het einde toe.
Bedankt voor jullie reacties en hopelijk tot snel(ler).
Groet, Margot en Rick

• 06 Februari 2010 - 15:48

Henny En Dirk:

Het gaat inderdaad allemaal heel snel; nog 6 dagen en dan zit het er al weer op. Maar jullie hebben wel weer veel gezien. Ondanks dat het een drukke reis is hopen we dat de accu's weer opgeladen zijn zodat je er weer volop tegenaan kunt. Hier gaat alles goed en zijn we eindelijk de sneeuw kwijt, voor zolang het duurt want we krijgen volgende week nog weer opieuw vorst en kans op winterse buien. Dus bereid je er maar op voor van plm. 25 graden daar in Tanzania naar het vriespunt hier bij ons.
    Geniet er nog van de laatste week en tot horens. Groetjes uit Ruinen.

• 06 Februari 2010 - 18:30

Henk#:

Nou ja jullie waren er ook nog wel......
    Jammer dat het reisverslag in ene keer van 10 dagen is maar ja als er geen internet is houd het op (heeft ook wel wat vind ik)
    Toch mooi om te horen dat jullie een mooie vakantie hebben (tot zover) Geniet nog van de laatste dagen .........Henk#

• 06 Februari 2010 - 19:27

Jeroen & Marjan:

Zo te lezen beleven jullie weer van alles.
    Jammer dat het allemaal zo snel gaat, geniet nog maar van die laatste dagen.
    Groetjes Jeroen en Marjan

• 06 Februari 2010 - 20:21

Herry En Marry:

Fijn om weer wat over jullie avontuur te lezen.Geniet er maar volop van want hier is het koud en guur.Liefs en tot later.

• 07 Februari 2010 - 11:18

Ed:

Wat erg zeg, dag 14 een saaie dag met ALLEEN MAAR EEN LUIPAARD. Ik zou er een moord voor doen! Zo te lezen erg veel mooie dieren gezien en ben dan ook benieuwd naar de foto's
    Veel plezier nog de laatste dagen.

Ed

• 07 Februari 2010 - 15:36

P36:

Het klinkt weer fantastich. Een luipaard, een cheetah en 8 leeuwinnen samen. Dat moeten mooie ervaringen zijn geweest. Hopelijk zijn er ook mooie plaatjes van geschoten, daar verheugen we ons op! Hopelijk is de laatste week ook naar wens. Hier alles prima. Gisteren zijn we naar Vfl Wolfsburg-Bayern Munchen geweest. Een lange dag (vooral in de bus zitten), maar wel de moeite waard. We hebben de spelersbus van Bayern nog gezien in Autostad en het instappen van de spelers voor het laatste stukje naar het stadion. Het was gezellig in het stadion en de wedstrijd was leuk, al was Bayern wel veel beter. Bommel en Robben waren echt goed. Het is 1-3 geworden. Nu is het weer voetbaldag. Net Feyenoord-AZ (1-2) en nu staat Ajax-Twente op het punt van beginnen. Dus nog even afwachten wat dit gaat worden.

Geniet nog daarginder van alles wat er op je pad komt en het mooie weer, dan gaan wij hier weer een koufrontje in.

Groetjes Gerjan en Wendi

• 07 Februari 2010 - 20:05

Iris:

Hoi Rick & Mragot,

Mara zal het wel leuk vinden om te horen dat jullie in het 'Mara'- park zijn geweest. ;-) Ze vroeg vandaag nog wanneer we (eindelijk) weer eens naar jullie toe gaan. ;-) Ze bedoelde wel in Meppel! ;-) Ik heb haar moeten teleurstellen en gezegd dat jullie nog steeds op vakantie zijn. Gelukkig was dat alleen voor haar een teleurstelling en zo te lezen voor jullie weer een heel bijzondere ervaring. Onze meiden zullen jullie verhalen en foto's vast ook erg leuk vinden.

Groetjes, Iris

• 10 Februari 2010 - 08:06

Meekie:

He hallo de tijd gaat echt snel voorbij als je daar zit he
    De verhalen zijn heel herkenbaar
    Wil jullie nog kijken of mijn zaklamp daar nog hangt ???
    Moet ergens bij een meetje zijn aan een boom

Geniet van de laatste dagen
    Groeten Judith en Bert

• 10 Februari 2010 - 16:08

Gerda:

Moi laiverds,
    in de veronderstelling dat jullie heeeeel veel fotoos maken. kan ik me nu al op verheugen.
    het leest al fantastisch dusssss kom maar door.
    geniet maar niet met mate.
    groetjes