Dag 21,22: Er is een dag van komen .... - Reisverslag uit Alajuela, Costa Rica van Margot en Rick - WaarBenJij.nu Dag 21,22: Er is een dag van komen .... - Reisverslag uit Alajuela, Costa Rica van Margot en Rick - WaarBenJij.nu

Dag 21,22: Er is een dag van komen ....

Door: Margot en Rick

Blijf op de hoogte en volg Margot en Rick

23 Oktober 2015 | Costa Rica, Alajuela

Dag 21: Vroeg maar niet zo heel vroeg uit de veren. Om 6.30 uur ontbijt en omdat het park rondom de Poas vulkaan pas om 8.00 uur opengaat past dat allemaal prima. De recensies van het hotel gingen met name over het ontbijt. Het zou weinig zijn en alles wat je wilde bijbestellen was erg duur, aldus TripAdvisor. Wij vonden het echter een prima ontbijt met een bordje fruit, 2 stukjes toast, jam, kaas, scrambled eggs en een stukje koek. Daarbij sinaasappelsap en thee zoveel je maar wil. Niks mis mee toch?
Het zou een half uurtje rijden zijn naar het park. Geen idee hoe ze dan rijden maar het kwam toch echt dichter bij de drie kwartier in de buurt. Hoe dan ook stonden we met een aantal anderen voor een dicht hek. Klokslag acht uur konden we naar binnen. Het was nog even tien minuten lopen naar een uitzichtplateau vanwaar je in de krater kunt kijken alwaar zich een mooi kratermeer bevindt. Alles wat wij zagen? Mist! Dat was op zijn zachtst gezegd niet erg plezant. Er leek ook niet echt verbetering in te zitten dus zetten wij een wandeling in naar een meer vlakbij. Bepakt en bezakt met alle camera's was deze best steile wandeling echt geen eitje, zeker niet met mijn conditie.
Daar aangekomen ook alleen maar mist. Tranentrekkend natuurlijk. We hebben toch geen 33 dollar betaald om naar mist te kijken? Goed, het blijft de natuur en die heb je niet in de hand. We hebben netjes de wandeling afgemaakt. Die wandeling was trouwens niet heel bijzonder alleen maar erg steil. Het eindpunt was 200 meter verwijderd van het uitzichtplateau en dus toch maar even kijken. Wonderbaarlijk genoeg bleek de dichte mist deels opgetrokken en voor ons openbaarde zich een prachtige krater. Uiteindelijk kregen we helder zicht op krater en kratermeer. Het was echt een plaatje.
Toen ook nog maar 'even' naar het meer gelopen en die bleek ook helemaal zichtbaar maar niet erg interessant. Al met al: tevreden. Van de Poas reden we door naar de La Paz Waterfallgardens. Dit zou een vogelrijkgebied zijn met mooie watervallen. Bij de kassa bleek dat we maar liefst 40 dollar pp moesten betalen. Voor een reis met zo'n beetje alles al inclusief was dit voor ons een hap geld maar goed, de laatste dag moest ook wel een feestje worden. Het park bleek voor een groot gedeelte een dierentuin waarin we eigenlijk een soort van overzicht kregen in alles wat we al hadden gezien of hadden kunnen zien. Dit mbt vogels, vlinders, apen, kikkers en ook de wilde dieren zoals jaguars. Best leuk maar dieren in gevangenschap blijft toch altijd dubbel .... Vanaf daar liepen we door naar de watervallen die wel gewoon puur natuur zijn en alleen goed bereikbaar zijn gemaakt. Dit blijft toch één van die prachtige natuurverschijnselen waar wij nooit op uitgekeken raken. Erg mooi. Ook hier was het traject wel erg steil, maar goed. Nadat we alles hadden gezien reden we weer naar het hotel. Onderweg nog ff tanken omdat de auto met een volle tank weer moest worden ingeleverd. De prijs van benzine is nationaal vastgesteld. Men moet zich onderscheiden door service. Nog niet zo'n gek systeem hoor.
Bij het hotel hebben we de binnenkant van de auto nog even wat gefatsoeneerd. Dat was wel nodig.
Vervolgens alvast ingecheckt wat bij mij nooit echt vlekkeloos gaat en wat gepakt. Het diner was top. Het leek erop alsof ze hadden afgesproken ons helemaal vol te stouwen en dat is aardig gelukt.
Dag 22: het ontbijt gehad en nu lekker in het zonnetje met uitzicht op Alajuela en de Poas. Om 12.15 uur (nu over 3 1/2 uur) brengen ze ons naar de luchthaven die op een kwartiertje rijden ligt. Om 15.40 uur Costaricaanse tijd (23.40 uur Nederlandse tijd) vliegen we via Panama Stad terug naar Amsterdam. Het zou fijn zijn als we daar morgen dan om 12.30 uur aankomen. Dan is het weer voorbij. Maar het is zoals Youp ooit zei: 'Iets is alleen maar leuk omdat het voorbij gaat. Want als iets niet voorbij gaat is het op een gegeven moment niet meer leuk'. Daar houden we ons maar aan vast.
We komen nog een keer terug bij jullie met een laatste verslag over een hopelijk goed verlopen vlucht.
Tot later en een goed weekend,

• 23 Oktober 2015 - 18:49

Herry En Marry:

We wensen jullie een goede reis naar huis , niet dat we er mee op tijd zijn
    want terwijl ik dit tik zijn jullie al lang en breed onderweg
    Maar toch.......liefs en tot later in Meppel.

• 23 Oktober 2015 - 20:56

De Plaggenslagjes:

Misschien nog op het vliegveld en in de gelegenheid om dit te lezen. Goede vlucht terug en have sweat dreams on board. Wel thuis.

Gerjan, Wendi, Elin en Stan

• 24 Oktober 2015 - 11:21

Iris:

Prachtige spreuk van Youp!
    Houden wij ons ook maar aan vast ;-)
    Hopelijk hebben jullie een voorspoedige reis gehad als je dit leest!