Dag 15, 16 en 17: Verhuisd en nu in San Gerardo - Reisverslag uit San Gerardo, Costa Rica van Margot en Rick - WaarBenJij.nu Dag 15, 16 en 17: Verhuisd en nu in San Gerardo - Reisverslag uit San Gerardo, Costa Rica van Margot en Rick - WaarBenJij.nu

Dag 15, 16 en 17: Verhuisd en nu in San Gerardo

Door: Margot en Rick

Blijf op de hoogte en volg Margot en Rick

18 Oktober 2015 | Costa Rica, San Gerardo

Dag 15: we zouden vroeg naar bed maar ineens kwam er een kakkerlak te voorschijn op onze kamer. We zijn beide geen helden met ongedierte maar uiteindelijk het ding verwijderd. Vervolgens de kamer gecontroleerd en op het punt dat Margot onder de douche wou kwam er weer een kakkerlak tevoorschijn. We besloten dat het tijd werd voor een andere kamer. Die mening werd door de eigenaren gedeeld. We kregen een kamer verderop die net van binnen was geschilderd. Haha, dat schilderwerk leek echt nergens naar maar ze hadden ook echt het idee dat je zo'n gedateerd hokje weer kunt updaten met alleen een likje verf. Naïef ... Al met al sliepen we wat minder goed ... Helaas.
Dag 16: desondanks ging de wekker wel om 5.05 uur ... We hadden een heerlijk ontbijt. Het moet gezegd :de kamers zijn niks maar het eten in uit de kunst. Daarna vertrokken we naar Los Cusingos waar we om 7.00 uur onze gids zouden ontmoeten. En dat gebeurde ook. We liepen met hem de tuin in waar een voederplank stond. De bananen waren nog niet neergelegd of er kwamen van alle kanten vogels. Voor de mensen die zich erg vermaken met het googelen : eindelijk de Golden Hooded Tanager, maar ook de Bay headed Tanager, de chestnut-backed Antbird, vrouwtje blue Dacnis en vrouwtje blue crowned Manakin. Ook kwamen wat eerder gespotte soorten voorbij. De trail die we hebben gelopen bleek niet zo succesvol. Mooie omgeving maar weinig foto's. Terug bij de lodge zagen we de lineated Woodpeckers, echt een mooi beest, maar helaas niet top op de foto. Na de heerlijke lunch kregen we een nieuwe kamer aangeboden in een ander gebouw. Dat zag er top uit met een kingsize bed. En nog maar een jaar oud. Als je dan wat verder keek, zag je rare dingen. Het frame was van bamboe. Men had touw gebruikt om de naden af te sluiten maar op andere plekken zaten openingen waar bijna een konijn doorheen kon haha. Ook hing er een tv maar er was geen zender goed te ontvangen. Als je op de wc zat, zat je met je rug tegen een badkamermeubel die ook nog eens half voor de spiegel stond. Voor één raam waren de gordijnen niet breed genoeg en alle gordijnen hadden een andere lengte .... en zo kon je nog wel ff doorgaan. Maar het belangrijkst: ongedierte vrij. Nadat we de middag wat hadden aangeklooid (de fiery billed Aracari gefotografeerd ) hadden we een heerlijk diner. Wat is het toch jammer dat men bij deze lodge niet wat meer aandacht schenkt aan de huisjes. De lodge ligt echt schitterend, het eten is geweldig, er is een whirlpool, een zwembad en men heeft nota bene geïnvesteerd in een hagelnieuwe overdekte tennisbaan ....
Het had zo mooi kunnen zijn ....
We hebben overigens prima geslapen. :-)
Dag 17: Opgestaan om 5.20 uur. Eerst nog even geprobeerd wat te fotograferen bij de feeders. Nog een nieuwe soort: de yellow-faced grassquit. Na een wederom goed ontbijt gingen we op weg naar de Savegre Lodge in San Gerardo de Dota. De plek voor de Quetzal maar ook het thuis van vele aan mensen gewende kolibries. Onderweg bleven we bergop klooien met onze SsangYong automaat waardoor het niet altijd even soepel ging. Nog voor 12.00 uur kwamen we aan bij de bij ons bekende lodge. Ook kwamen een oude bekende tegen, een jongen die we bij Rancho Naturalista waren tegengekomen. Hij werkt hier bij de receptie. Het kan nooit kwaad om iemand te kennen. Hij heeft ons een upgrade gegeven van de standard room naar de junior suite ....
Het begon al snel te hozen (regenwoud) waardoor we besloten te gaan lunchen. Weer een heerlijke lunch nu in buffetvorm. Het is hier in het weekend altijd druk met locals. Morgen is er waarschijnlijk bijna niemand meer en dan schakelt men over op a la carte.
We hebben nog heel even rondgelopen toen het droog was. Nu is het overigens weer droog dus we gaan er nog ff uit.
Morgenvroeg gaan we weer met een gids de hort op op zoek naar de fantastische Quetzal en hopelijk nog veel meer moois.
Groet, Margot en Rick

• 19 Oktober 2015 - 09:15

De Poldertjes:

Veel moois te zien toegewenst!

Ook hier is het regenseizoen volop actief!

Groetjes,

de poldertjes

• 19 Oktober 2015 - 09:22

Iris:

Leuk weer om te lezen!
    Jullie regen is vast warmer dan die van ons. ;-)
    Geniet ze nog jullie laatste week!
    Liefs uit Zwolle.

• 19 Oktober 2015 - 10:06

Ed En Arina:

Arina en ik vinden het lezen van jullie "dagboek" erg leuk. We kijken er naar uit en Arina heeft je inmiddels de titel van "erg leuke schrijver" gegeven. De medaille komt later wel!
    Als we zo de soorten en de avonturen lezen dan hebben we ook weer veel zijn in Costa Rica. Wie weet, volgend jaar weer!

• 19 Oktober 2015 - 12:58

Tineke:

Hoi Margot en Rick!

Geniet erg van jullie reisverslagen!
    Google me suf en volg zelfs "in de ban van de Condor" ;-)
    Veel plezier voor de laatste dagen!

Groetjes Tineke

• 19 Oktober 2015 - 13:06

Herry En Marry:

Ook wij hebben het heel druk met Google , nooit geweten dat er zoveel prachtige vogels bestaan.
    Geniet nog deze week......

Groet en liefs.

• 19 Oktober 2015 - 16:59

Peter En Nelleke:

Hallo Margot en Rick,

het blijft leuk om jullie belevenissen in het "natte Costa Rica" te volgen. Niet dat het ook maar 1 seconde bij me op komt om er ook heen te gaan en zeker niet in het regenseizoen. Ik hou van vogels, we hebben er genoeg in de tuin, maar om er nu elke dag achteraan te lopen.....
    Nou, nee.
    Ik heb al googelend een overzicht met "Birds of Costa Rica' gevonden en dat is niet bepaald een "dun" boekje. Wel handig om er bij te hebben als ik jullie verslag lees.
    Er is ook nog een boekje met "Spiders" in Costa Rica en die is ook niet dun. Er zijn veel spinnen, en soms ook hele grote behaarde, maar die zitten enkel in de bossen/bosjes en niet in de accommodaties. Althans, volgens het boekje. Afijn, tot zover. Blijf de verhalen sturen en pas goed op jullie zelf.

Ciao,

Peter en Nelleke

• 19 Oktober 2015 - 21:38

Plaggenslagjes:

Dat regenseizoen heeft ook een enorm voordeel. Veelal de enige gasten en dus alle aandacht en makkelijker een upgrade. Er wordt goed voor jullie gezorgd en dat is jullie gegund! Wij hebben de ballen verstand van al die vogels maar ook voor jullie zitten er vast exemplaren bij die even opgezocht moeten worden. Zoveel namen die de revue passeren je moet het maar weten en ze zien. Leuk om te lezen. Op naar het volgende verhaal. Groetjes.