Nog één weekje en dan op naar Costa Rica - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Margot en Rick - WaarBenJij.nu Nog één weekje en dan op naar Costa Rica - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Margot en Rick - WaarBenJij.nu

Nog één weekje en dan op naar Costa Rica

Door: Margot en Rick

Blijf op de hoogte en volg Margot en Rick

24 September 2015 | Nederland, Nederland

Over een week is het zover. Na alle ellende gaan we eindelijk weer een verre reis maken. Costa Rica wordt voor de derde keer onze bestemming. We vliegen vrijdag 2 oktober met onze nationale trots via Panama Stad naar San José, de hoofdstad van Costa Rica.
Waarom weer Costa Rica? We hadden, om meerdere redenen, alleen in oktober de mogelijkheid om een langere reis te ondernemen. Op het moment dat we wilden boeken voor Ecuador en de Galapagos eilanden, bleek de reis net volgeboekt. Het alternatief Namibië vonden we gewoonweg te duur. Costa Rica is ons de voorgaande twee keer ook erg goed bevallen. Anders dan de voorgaande twee keer gaan we nu in het regenseizoen en met een huurauto, dus niet met een groepsreis. We hebben ons laten vertellen (misschien achteraf wel 'wijs laten maken') dat het in het regenseizoen doorgaans een uurtje of twee regent aan het eind van de middag. Het is de bedoeling dat dat ons hangmatmomentje wordt.
We hebben onze reis geboekt bij Aratinga Tours, een twee mans reisbureautje van een vader en een zoon uit België. Zij kennen de vogelrijke gebieden en de mooie natuur en hebben daar onze reis op aangepast. In de drie weken hebben we 9 verschillende slaapadressen en 10 vooraf geboekte excursies. Onder de excursies zit er één die speciaal bedoeld is om gifkikkertjes te fotograferen.
We kijken erg uit naar deze reis en zullen proberen jullie via dit blog zoveel mogelijk op de hoogte te houden van onze belevenissen. Reacties worden zoals altijd erg op prijs gesteld. Mocht je onverhoopt geen zin hebben om ons te volgen dan kun je je eenvoudig uitschrijven.

Waar Margot vanaf vandaag nagenoeg vakantie heeft (alleen dinsdag nog een congres), mag ik nog een aantal dagen naar de vakantie toe werken. Met deze reis in het vooruitzicht zal het weekje voorbij vliegen.

Tot later dan maar.

Groet, Margot en Rick

• 24 September 2015 - 23:56

Geke:

Wat een heerlijk vooruitzicht Rick en Margot!! Fijn om na zo'n heftige periode de draad van de verre reizen weer op te pakken!! We lezen altijd graag jullie verhalen!! We reizen als het ware een beetje mee in jullie rugzak :-) alsof we er zelf bij zijn!! Geniet er beide van, het is jullie gegund. Dikke kus van ons!!

• 25 September 2015 - 11:18

De Poldertjes:

Wat worden wij hier vrolijk van! Super.

Kijk uit naar jullie verhalen en foto's.

Geniet van al het moois en wij wensen jullie een mooie reis met indrukwekkende momenten toe.

En wat fijn dat wij mogen meegenieten!

Een dikke kus!

De poldertjes

• 25 September 2015 - 11:47

Ed En Arina Agter:

Het is jullie van harte toegewenst. Die regen valt wel mee maar je moet er niet in gaan lopen hahaha...
    Ik ben heel benieuwd naar die gif kikkertjes. Heel veel succes toegewenst en veel mooie opnamen.
    We kijken er naar uit.

Ed en Arina

• 25 September 2015 - 12:23

Jan En Ine:

Wat heerlijk dat jullie weer een grote reis kunnen maken!!!!
    Met veel plezier lezen we jullie verhalen, en zoals jullie weten hebben wij toch iets
    speciaals met Costa Rica!
    Geniet ervan!

Liefs van Jan en Ine

• 25 September 2015 - 13:41

M Robaard:

Dat ziet er goed uit jongens ,nog even genieten van de voorpret en dan er tegenaan. Heerlijk , we wensen jullie een fijne tijd en zien uit naar foto,s en verhalen. Liefs van Herry en Marry.

• 25 September 2015 - 14:48

Barbara:

Dat klinkt als een fantastische reis en het is jullie van harte gegund!
    Eén ding: hoe schattig die gifkikkertjes ook zijn - niet aaien hè!

• 25 September 2015 - 15:01

Henk:

We zijn een beetje jaloers en volgen jullie Ana en Henk

• 26 September 2015 - 19:49

Gerrit En Ellie:

Het heeft er lang naar uitgezien dat een dergelijke reis niet meer haalbaar zou zijn en wat geweldig en fijn dat het er nu toch weer van komt.
    Wij wensen jullie alle plezier, geniet er van samen en doe voorzichtig.
    Groetjes,
    Gerrit en Ellie.

• 27 September 2015 - 16:34

Iris:

Klinkt nu al heerlijk! Geniet ook nog van de laatste voorpret!

• 28 September 2015 - 17:14

Ingrid IJsseldijk:

Een hele fijne reis en heel veel plezier. Het is jullie meer dan gegund!
    groetjes Ingrid

• 01 Oktober 2015 - 11:53