Zon, zee en strand - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Margot en Rick - WaarBenJij.nu Zon, zee en strand - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Margot en Rick - WaarBenJij.nu

Zon, zee en strand

Door: Rick

Blijf op de hoogte en volg Margot en Rick

07 Maart 2006 | Costa Rica, Manuel Antonio

Hoi allemaal,

Leuk dat jullie allemaal zo enthousiast reageren op onze verhaaltjes en we zijn blij dat er enige jaloezie in doorklinkt, want die jaloezie is volledig terecht. Het is hier schitterend. In La Fortuna hebben we inderdaad de Arenal horen donderen en een kleine oranje gloed gezien wat duidt op een lavastroompje. Bij onze huisjes hebben we bij een stroompje rode gifkikkertjes gezien. Deze kikkertjes waren ca. 2 cm klein. Ook zagen we de neushoornkever deze was ca. 10 cm groot. Na een nachtje slapen hadden we een lange reisdag voor de boeg. We zijn om 8.00 uur vertrokken uit La Fortuna en kwamen pas om 16.00 uur in Manuel Antonio aan. Onderweg hebben we nog vele krokodillen gezien bij een rivier. Angstaanjagend. In Manuel Antonio werd geloot voor de kamers omdat deze in formaat nogal verschilden. Wij hebben nu de grootste kamer met het mooiste uitzicht. Gerechtigheid bestaat. 7-3 in de ochtend hebben we gewandeld in het Nationale Park. We hebben Kapucijnersapen gezien en neusberen. Ook kwamen de Jesus Christ Leguan (deze loopt over water - als het ware) en de visarend en de luiaard weer voorbij. Het aantal dieren lijkt hier onuitputtelijk evenals de talloze straatverkopers die 100 keer nee moet verkopen, want rommel hebben we genoeg.
De stranden zijn hier heel mooi met palmen en zo (zie Bounty reclame). Margot gaat vanmiddag Canopy doen. Dit is tokkelen van boomtop naar boomtop. Dit is voor mij niet weggelegd, dus ik ga lekker luieren bij het zwembad. Morgen hebben we een relax dagje aan zee en zullen we behoudens lekker eten en drinken niet teveel doen.
Allemaal de groeten in ons koude kikkerlandje en tot later.

Margot en Rick vanuit een zonovergoten Costa Rica. Het is ca. 40 graden Celsius.

• 07 Maart 2006 - 20:45

Iris:

Kan ik me ook uitschrijven voor jullie 'nieuwsbrief'? Ik vraag me echt af wat ik hier nog in Nederland doe na 5 uur (!!) vergaderen over 4 Havo.
    Geniet van jullie mooie kamer (jullie hebben het verdiend!!) en Margot, een beetje voorzichtig met Canopy he?! Rick kan je vast niet opvangen als hij aan het zwembad ligt.
    Ik ga nu Barcelona-Chelsea kijken. De 1e helft was al net zo als het weer hier.

• 07 Maart 2006 - 20:47

Mara:

Hoi Rick & Margot,

Jullie mogen bij de straatverkopers best wat voor mijn verjaardag kopen hoor. Hihi. Als het maar niet teveel rommel is.

Kus van Mara

• 07 Maart 2006 - 22:57

Gerjan En Wendi:

Ja hoor, jullie in het zonovergoten Costa Rica en wij maar hard werken hier in het koude kikkerlandje. Beiden net terug van een lange dag stembureau en dan is het erg leuk om nog even zo fleurig berichtje te lezen. Hebben we wat moois om van te dromen vannacht. Maar gelukkig, morgen lekker vrij (we moeten een dagje Bidden hé)dus het komt wel goed met ons. Morgen moeten wij ook maar een paspoort aanschaffen voor een reis naar een ver tropisch oort, want alleen lezen daar worden we ook niet gelukkiger van! Nog veel plezier en tot het volgende berichtje! Groetjes Gerjan en Wendi

• 08 Maart 2006 - 13:49

Dirk En Henny:

Zon,zee en strand dat klinkt super.Regen
    ,sneeuw en koud dat klinkt toch ook geweldig.We hopen dat jullie een foto van dat gifkikkertje hebben.Margot waarom moet je weer zo avontuurlijk doen en ben je niet zo verstandig als Rick.Je hebt vakantie.Lekker luieren mag best hoor.Wij gaan ons opmaken voor een heerlijk diner op de boot van Amsterdam naar IJmuiden.Is vast weer dik voor mekaarKijk uit voor zonnesteek dan doen wij dat ook.Groetjes pap en mam.

• 08 Maart 2006 - 18:17

Harold En Christien:

als ik het goed heb is het ook goeg surfen in manuel antonio of is dit ook niet voor jou weggelegd.

groetjes.