Weer thuis - Reisverslag uit Meppel, Nederland van Margot en Rick - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Meppel, Nederland van Margot en Rick - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: Rick en Margot

Blijf op de hoogte en volg Margot en Rick

26 Januari 2009 | Nederland, Meppel

Hoi allemaal,
We zijn weer thuis. Eergisteren zijn we zoals aangegeven nog even San José in geweest. Dat is geen noodzaak, want San José is evenals de meeste steden in Costa Rica geen mooie stad. Daarna hebben we gezamenlijk geluncht en Geert en Jeffrey op gepaste wijze bedankt voor bewezen diensten. Toen kwam het noodzakelijke gedeelte va deze reis, de terugreis. Zoals te doen gebruikelijk moet je weer drie uur van te voren op de luchthaven aanwezig zijn en zoals te doen gebruikelijk vertrok het toestel te laat, waardoor we vier uur op de luchthaven rondhingen. Daarna verliep de reis via Madrid naar Amsterdam voorspoedig. Even de bagage pakken en naar huis. Onze taxi, Henny en Dirk, hadden we al gezien, dus gaan met die banaan..... maar.... één tas bleek niet bij de bagage te zitten. Dit hadden we nog nooit meegemaakt. Eens moet blijkbaar de eerste keer zijn. Bij Iberia is het de laatste tijd nogal vaak een zooitje aldus een dame op de luchthaven. We hebben netjes een rapportje ingevuld en de bagage is zojuist alsnog afgeleverd.
Tevens hebben we uit de reacties begrepen dat er ook al een link is geleg tussen Ed en Marknesse om de uilen te fotograferen. Houden jullie de locatie wel geheim? Ik wil ook nog graag even heen, maar heb direct even geen tijd...
Om wat voor uilen gaat het eigenlijk?
Je ziet waar zo'n website allemaal goed voor is.
Ik ga straks even met de camera naar De Winkel want er is iets niet goed met de verbinding lens/ camera, waardoor ik vaak geen foto's kan maken. Door wat aan de lens te frunniken lukt het uiteindelijk wel, maar vaak is het vogeltje dan al gevlogen. Verder begint ook voor ons morgen het gewone leven weer...
In Costa Rica is een chronisch gebrek aan Nederlandstalige reisleiders, dus ik denk dat ik maar met een cursus Spaans ga beginnen. Ik ken iemand die er nog één heeft liggen.
Allemaal nogmaals bedankt voor de aandacht en de reacties.
Groet, Margot en Rick

• 26 Januari 2009 - 10:22

Egwin:

Bienvenido a casa!
    Espero que haya unas buenas vacaciones.
    Las imágenes que vemos claro.

Recuerdos.

Egwin

• 26 Januari 2009 - 16:54

Jan En Ine:

Hoi Rick en Margot,

Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn. De een terug de ander er heen. Hans is gisteren vertrokken, we zullen vanavond wel horen dat ie goed aangekomen is.
    Wij zien uiteraard graag 'n keertje de foto's! We spreken later dit jaar weer af, als jullie dat willen, ik denk in het Brabantse!
    Succus met werken!!
    Groetjes Jan en Ine

• 26 Januari 2009 - 17:47

Jetske:

Buenas Dias Margot,

Ik heb nog wel een cursus spaans voor jou.
    Maar ach als je dos cherveza kunt bestellen is dat toch wel genoeg.
    Adios Jets
    Manana el travacho?

• 26 Januari 2009 - 18:48

Iris:

Welkom thuis! We zijn benieuwd naar jullie live verhalen. Tot gauw?!

Groetjes,
    Peter, Iris en de meiden