Rastaland - Reisverslag uit Cahuita, Costa Rica van Margot en Rick - WaarBenJij.nu Rastaland - Reisverslag uit Cahuita, Costa Rica van Margot en Rick - WaarBenJij.nu

Rastaland

Door: Rick

Blijf op de hoogte en volg Margot en Rick

12 Maart 2006 | Costa Rica, Cahuita

Hoi allemaal.

Gisteren zijn we naar Cahuita gereisd. Onderweg zijn we gestopt bij een Del Monte bananenplantage. Het was zeer interessant om te zien hoe de bananenproductie in zijn werk gaat. Vervolgens werd de weg steeds beroerder voor we in Cahuita aankwamen. De mensen zijn hier aanmerkelijk armer dan in de andere delen van Costa Rica. Reggae en drugs bepalen het beeld van de dag. Het wemelt van de rastamannen hier. Van de kennelijk aanwezige criminaliteit hebben we weinig gemerkt. Vandaag zijn we naar het indianendorp Bri Bri geweest. Deze mensen leven in grote armoe wat schrijnend was om te zien. Vervolgens zijn we naar een waterval gelopen waaronder we konden zwemmen. Dat was heel verkoelend en ook byzonder. Weer aangekomen in Cahuita hebben we een wandeling langs het strand gemaakt van ca. 2 uur. We hebben wederom apen gezien. Dat verveelt nooit. De muggen vervelen wel. Een keer geen Deet op is onherroepelijk oneindige jeuk. Morgen gaan we naar Tortuguero. Dit plaatsje is alleen met de boot te bereiken. We zullen zien wat het wordt. We hebben wel een andere accomodatie gekregen en dus een ander adres. Dit voor de thuisblijvenrs met de reisbescheiden.
In Tortuguero is geen internet dus we zijn even uit de lucht.

Groeten Margot en Rick

• 12 Maart 2006 - 09:28

Gerjan En Wendi:

Pas maar op in het criminele gedeelte. Het klinkt of jullie in Tortuguero helemaal afgesloten zijn van de rest van de wereld zeg. Maar ach, dat zal ook nog wel een beetje meevallen en jullie komen vanzelf wel weer terug in bewoond gedeelte. Ajax-PSV 0-0 (al had ajax wel een doelpuntje verdiend hoor obv de 2e helft) Nu maar afwachten wat Feyenoord gaat doen. Geniet daar nog even van de tropische temperatuur dan zullen wij hier de kachel nog een graadje hoger stoken! Groetjes uit Nwl.

• 12 Maart 2006 - 12:43

Dirk En Henny:

We hopen dat jullie daar nog een poosje zullen genieten,vooral van de warmte en neem maar wat zonnestralen voor de thuisblijvers mee.Wanneer dit het laatste bericht zou zijn,we komen jullie donderdag op Schiphol afhalen. Groetjes pap en mam.

• 12 Maart 2006 - 17:06

Mara:

Het lijkt me leuk om aankomend weekend 'live' wat van jullie verhalen te horen. En ook de foto's niet vergeten hoor. Ik vind het echt leuk dat jullie speciaal voor mijn verjaardag op tijd naar huis komen.
    Ik zit nu met mama op de nieuwe studeerkamer. Jullie Escher hangt ook al aan de muur. Ik kan hier mooi spelen en niet zoveel rommel maken als ik de kamer (en dat vindt mama wel fijn).
    Net heb ik ook mijn eerste kinderfeestje gehad. Levi is vandaag jarig. Hij mocht helemaal zelf met zijn handen de hele taart op eten. Ik denk niet dat ik dat mag van papa en mama, want het werd een heel gesmeer.
    Geniet nog een paar dagen en tot zaterdag.

• 12 Maart 2006 - 20:44

Egwin:

Geniet nog ff van de laatste paar dagen! Tot snel...

• 14 Maart 2006 - 18:54

Marry En Herry:

Nou jongens het zit er bijna op, brei er een mooi eind aan. Wij zijn klaar voor de verhalen en foto's. Wij wensen jullie een fijne terugreis. Tot gauw, Ma en Pa