Kaap De Goede Hoop gezien - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Margot en Rick - WaarBenJij.nu Kaap De Goede Hoop gezien - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Margot en Rick - WaarBenJij.nu

Kaap De Goede Hoop gezien

Door: Rick

Blijf op de hoogte en volg Margot en Rick

03 November 2006 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal,

Gisteravond hebben we met het grootste gedeelte van de groep gegeten bij The Green Pinguin. Het eten was lekker en de groep is gezellig. Het was een Jazz cafe-restaurant en van dat gejengel werd het allemaal niet beter. Na wederom een kort nachtje gingen we op pad voor de excursie naar Kaap De Goede Hoop. 's Nachts was het noodweer, maar ook vandaag hadden we redelijk veel geluk. We begonnen met een boottrip door Houtbay. Na vijf minuten zagen we al een walvis en daar gingen we niet eens voor op pad. We gingen op pad voor een eilandje vol met zeeleeuwen. De zee was aardig wild en na een kwartiertje kwamen we bij het bewuste eilandje. Het wemelde er echt van de zeeleeuwen, kunnen trouwens ook zeehonden zijn geweest. Heel erg mooi. Na dit uitstapje ging de bus naar Cape Point. Dit is een vuurtoren bij Cape The Good Hope in de buurt. Met een treintje kon je naar boven. Vanaf boven hadden we een geweldig uitzicht op een baai en wederom zagen we een walvis. Vanaf Cape Point zijn we naar Kaap de Goede hoop gewandeld. We hebben nog een grote versie van de marmot gezien. Kaap De Goede Hoop is op zich weinig byzonders. Vergelijkbaar met De Noordkaap. Het is meer een gevoel dan een schitterende plek. Onderweg naar de wijnproeverij zagen we nog een struisvogel, Bavianen en een stuk of vijf walvissen. Bij de wijnproeverij gebeurde er iets ongelovelijks. Margot heeft wijn geproefd en is niet eens dronken geworden. Terug bij het hotel zijn we meteen het internetcafe ingedoken om jullie op de hoogte te houden. Morgen gaan we naar Lamberts bay. De rest van het programma moeten we nog even doorlezen. Nu moeten we opschieten want om 19.00 uur moeten we weer klaar zijn voor het onvermijdelijke eten.
Verder nog: De groep is leuk en gezellig, de reisleider is een heel aardige man, het is hier zo'n 20 graden, maar zoals echte nederlanders betaamd zijn we gisteren al verbrand. Verder weinig nieuws vanuit het zuiden van Afrika.
Groeten van Margot en Rick

• 03 November 2006 - 16:17

Wendi En Gerjan:

Hoi verbrande Nederlanders, tja dat wil wel lukken hé. Hier vanuit ons koude landjes naar de tropische zon daarginder. Daar is je huid niet op voorbereid. Maar ach, de eerste zonnestralen hebben jullie gehad, dus nu kan er mooi bijgekleurd worden. En we lezen het wel weer, een druk programma maar zo krijg je veel te zien zeg. Margot, die wijn is best lekker hé! Hier verder alles oké, dus tot de volgende keer.
    Groetjes Wendi en Gerjan

• 03 November 2006 - 16:46

Geuchien, Geke& Kids:

Hallo,
    Mooi ja al die dieren.....wonderlijk dat je dat allemaal zo in de natuur ziet he? Zeg Margot dat hebben we goed gelezen toch? Jij aan de wijn? Rode of Witte? Hier in Nederland verkopen ze ook zuid-afrikaanse wijn (vind ik ook wel lekker).Over dat verbranden kunnen wij ons niet zo veel voorstellen hier.....wij hebben de zon vandaag praktisch niet gezien de ene na de andere bui volgden elkaar op vandaag. Het is hier nu al weer goed koud ong.7 graden. Het heeft hier snachts ook al gevroren. Nou tot zover de koude kikkerlandje en een goede tip :zonnebrand!! haha

Groetjes van ons allen

• 03 November 2006 - 18:37

Jan En Ine:

Dat hadden wij ook wel eens mee willen maken, Margot aan de wijn!
    Nog veel plezier en tot de volgende keer
    Groetjes Jan en Ine

• 03 November 2006 - 19:57

Henny En Dirk:

Een goed begin zo te horen, direct al walvissen zien en zeeleeuwen. Gaaf hoor. En dan ook nog eens laten verbranden door de zon direct al in het begin van de reis. Kijk maar uit dat jullie geen echte Afrikaantjes worden. We hopen dat de rest van her programma ook zal bevallen en het is mooi om te horen dat het een gezellige groep is. Hier verder geen bijzonders. Morgenavond gaan we naar Ogterop voor het concert van de Muiters. Henny moet morgen eerst nog naar Assen voor de slipcursus. Vandaag heb ik de schijf met foto's weggebracht om af te drukken. kan ik midden volgende week ophalen. We zijn zeer benieuwd hoe de foto's geworden zijn. Geniet er van en tot horens maar weer. Groetjes uit Ruinen.
    Mams en paps.

• 04 November 2006 - 19:56

Egwin:

Aloha people...

Klinkt allemaal weer toppie!
    Hans vroeg of hij het news over jullie reis ook mag ontvangen.

Zijn mailadres is
    roodkamp@home.nl

Zie maar wat je er mee doen.

Groeten en laterrrrrrr...

• 05 November 2006 - 12:42

Marry En Herry:

We vinden het fijn dat het goed gaat bij jullie afgezien van dat verbranden dan natuurlijk.Dat jullie een leuke groep hebben is ook heel wat waard. Wij hebben gisteren 4 nov de Muitersavond gehad, de zaal was ,inclisief balkon ,helemaal uitverkocht.
    En volgens ingewijden was het een zeer geslaagde avond. Zo dit was dan een berichtje van het thuisvront, we wensen jullie uiteraard nog veel fijn e dagen toe en tot de vogende mail Ma en Pa