Mooi weer in Namibie - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Margot en Rick - WaarBenJij.nu Mooi weer in Namibie - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Margot en Rick - WaarBenJij.nu

Mooi weer in Namibie

Door: Rick

Blijf op de hoogte en volg Margot en Rick

09 November 2006 | Namibië, Windhoek

Na Oranjerivier een korte trip naar de Fish River Canyon. Onderweg genoeg dieren gezien. De klipspringers en de springbokken waren ruimschoots aanwezig. Ook hebben we een jakhals gezien. Fish River canyon is de tweede grootste canyon van de wereld. Deze canyon hebben we meteen mogen bekijken. Een geweldig mooi stukje natuur. De wandeling van 3 kilometer ging langs de enorme afgrond en het was indrukwekkend. Onze lodge was bij hotsprings. Wat zorgvuldig was opgebouwd door Europeanen wordt behoorlijk verwaarloosd door de lokalen. Desondanks was het water schoon en heet. Buiten oversteeg het kwik inmiddels de 40 graden en bij weinig schaduwplekjes is dit geen pretje. Een dag later gingen we naar de Hammerstein lodge. Dit was een lodge van een Duitser, die alles geweldig voor elkaar heeft. Hij houdt er cheeta's, jachtluipaarden en luipaarden en ook nog lynxen. Er liep ook een cheeta vrij rond, die was aaibaar. We hebben een rondleiding gehad bij deze roofdieren op het terrein. Heel mooi. 's Avonds gingen we voor de Sundownertour, die helaas in schril contrast stond tot de eerste. We zijn lang weggeweest, maar hebben weinig dieren gezien. De omgeving was wel weer adembenemend maar daar hadden we de tour niet voor nodig gehad.'s Avonds heerlijk gegeten en de Namibische medewerkers traden nog voor ons op. Natuurlijk niet voor niets. Dat had die Duitser ze wel geleerd.
De volgende dag om 4.30 uur uit de veren. Dit is geen tikvout. We moesten er zo vroeg uit om de Sossusvlei in alle glorie te kunnen aanschouwen. Dit is gelukt. In 1 woord geweldig. Deze zandduinen zijn van een ongekende schoonheid en als je die 's ochtend vroeg bekijkt zijn de schaduwen het mooist. Gelukkig hebben we de foto's nog.
We hebben ook nog de Boesman tour gedaan. Deze boesman liep er op zijn blote voeten (het was inmiddels 35 graden en 9.00 uur in de ochtend)door het zand. Wij hebben de schoenen maar aangehouden. Hij heeft ons rondgeleid in de omgeving van de death valley. De Death Valley is een kalkafzetting te midden van de rode zandduinen. Door het goede regenseizoen was er meer vegetatie dan normaal te zien. Margot heeft bij meer dan 40 graden duin 45 beklommen. Dit was voor mij te zwaar en daarbij 't is vakaansje. Maar duin 45 was ongeveer de mooiste duin daar en de enige vrij voor publiek om te beklimmen. Het was een speciale ervaring maar het uitzicht was minder dan verwacht.
We hebben geluncht bij de Sossusvlei lodge. Dit was de beste lunch tot nu toe. Vanaf daar hadden we een vliegexcursie geboekt. We zouden om 14.30 uur de lucht in met een 6 persoons Chesna. Ze kunnen echter niet echt goed plannen daar; er was een vliegtuig te weinig. Onze vlucht ging pas om 17.00 uur. Het wachten bleek echter meer dan de moeite waard. Ongelooflijk!!!!! wat mooi. Deze rondvlucht duurde meer dan een uur. Wij hadden geluk met het latere tijdstip want nu was er weer schaduw. Ook vlogen we over de zee alwaar we zeehonden en dolfijnen konden zien. How lucky can you be.....
Vandaag zijn we naar Swakopmund gereden. Ook dit was een korte trip. Onderweg weer veel mooie dingen gezien. Struisvolgels, Springbokken, Gemsbokken en Zwijnen lopen nog net niet onder de bus. We zijn ook de Steenbokskeerkring gepasseerd.
Onderweg gestopt in Walvisbay. Hier waren Flamingo's en Pelikanen te zien op het strand. Nu zitten we in Swakopmund te internetten. Het is een leuk plaatsje en we hebben weer een goed onderkomen.
In het algemeen gaat alles hier goed. Het groepsgevoel ontwikkelt zich al is het niet zo hecht als de vorige keer. De reisbegeleider is hier ook debet aan. Hij kweekt geen enthousiasme en weet niets van de landen. We moeten het van Steve de chauffeur hebben. Een aantal mensen raakt behoorlijk geirriteerd over dit gegeven. Wij proberen het maar een beetje te negeren, want het belang van onze vakantie gaat voor. Morgen gaan we eerst op Dolfijnenjacht en 's middags gaan we quadrijden in de duinen. Het is hier doorgaans zeer warm. Ik denk dat we de 45 graden al gevoeld hebben, maar het is redelijk uit te houden, gek genoeg.
Verder laten we zsm weer van ons horen, maar internet is hier (nog) geen vanzelfsprekendheid.
Groeten uit de hitte.
Margot en Rick

• 09 November 2006 - 15:39

Iris:

Ha Rick en Margot,

Leuk om weer zo'n uitgebreid reisverslag van jullie te lezen. Ik zat er al met smart op te wachten ... want ja ... ik heb nu niets meer te doen :-)
    Gister was mijn laatste werkdag voor de SLO ... heerlijk ... nu echt verlof. Daar ben ik ook wel aan toe al gaat alles verder nog prima.
    Hier verder weinig bijzonders te melden ... en we hopen ook maar dat dat er de komende weken nog niet komt :-)

Groetjes, Iris (en ook van Peter & Mara)

• 09 November 2006 - 15:39

Jan En Ine:

Als we dit lezen,denken we dat we ook n keertje naar Zuid-afrika moeten gaan, maar ja we hebben nog zoveel wensen. We kijken uit naar de foto's! Nou veel plezier en hopelijk verbranden jullie niet te veel! Groetjes Jan en Ine

• 09 November 2006 - 16:11

Marcello:

Sjonge jonge wat een belevenissen. Ben benieuwd naar de foto's. Enne Zuid Afrika is mij eigenlijk wat te ver met de camper. Alhoewel, er staat nu een camper naast mij met ZA achterop. Kvroeg me al af wat dat was, maar toen ie begon te praten wist ik het ... Inderdaad .. nie ..
    Kga trouwens per 1 dec. weer in Ruinen wonen. Later meer.
    Mas.

• 09 November 2006 - 18:31

Wendi En Gerjan:

Hoi Afrikaantjes,

Fijn om weer wat van jullie te horen. Zo te lezen hebben jullie al weer veel mooie dingen gezien en genieten jullie volop. Wel warm zeg, rond de 40 graden. Wij halen niet eens meer een vierde hiervan. Met andere woorden het is hier herfst. Verder alles goed hier in Nieuwleusen dus we zeggen maar weer, tot de volgende keer.
    Liefs Wendi en Gerjan

• 09 November 2006 - 18:51

Marjan:

Zo jullie beleven weer genoeg.
    Leuk om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben en om een beetje mee te kunnen genieten.
    Wij hebben hier ook het nodige meegemaakt maar dat horen jullie nog wel eens.
    Geniet er van!
    Groetjes Marjan.

• 09 November 2006 - 19:15

Henny En Dirk:

Hallo Margot en
    Rick. Fijn om weer een uitgebreid verhaal te lezen en jullie hebben het weer naar de zin zo te lezen. Al weer heel veel gezien en ook de temperatuur is niet mis. Lekker warm nietwaar. Maar de overgang wordt straks als jullie terug komen wel erg groot. Want hier is het inderdaad herfst en al weer lekker fris. Jammer dat jullie reisleider niet zo veel weet van het gebied, want het is toch wel mooi om te horen hoe alles daar reilt en zeilt. Maar ja, als de chauffeur dan wel wat verteld dan blijven jullie toch op de hoogte.
    Hoe is het met de muggen en ander ongedierte, hebben jullie daar nog last van of valt dat mee? Hier is alles nog oké, morgen kan ik de foto's ophalen en we zijn zeer benieuwd hoe ze geworden zijn. We wachten jullie volgende verhaal maar weer af, als je tenminste nog weer ergens kunt internetten. Blijf genieten en de groetjes uit Ruinen. Ma en pa.