Forse aardbeving en slecht weer - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Margot en Rick - WaarBenJij.nu Forse aardbeving en slecht weer - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Margot en Rick - WaarBenJij.nu

Forse aardbeving en slecht weer

Door: Rick en Margot

Blijf op de hoogte en volg Margot en Rick

09 Januari 2009 | Costa Rica, Fortuna

Hoi allemaal,

Margot*s wandeling was een succes Het einddoel was een mooie waterval en is met met mooi weer en zonder verdere kleerscheuren bereikt. Ik heb de hele middag met het pootje omhoog gezeten.
In de namiddag was er een rodeo op stieren bij het hotel. Het was wel leuk maar je kunt wel merken dat het niet onze cultuur is.
Gisteren zijn we vertrokken naar La Fortuna. We hebben in het plaatsje zelf geluncht. Toen we in een souvenirswinkeltje waren ging er ineens van alles rammelen. Wij hadden verder niets door maar de winkelbediende zei dat het een aardbeving was... Nou leuk, maak je dat ook eens mee. In de middag zijn we naar heerlijke heetwater poeltjes geweest. Lekker ontspannen. Bij terugkomst in ons luxe hotel (met 2 persoons whirlpool op de kamer) zagen we op tv dat de aardbeving toch wel een serieuze was. 6.3 op de schaal van Rigter. Sarapiqui is zwaar getroffen en zelfs gedeeltelijk niet bereikbaar. Er zijn ook veel doden gevallen en huizen ingestort. Van veel wegen zijn stukken weggeslagen. Wij gaan morgen die kant op. Dat schijnt wel te kunnen. Dan zullen we misschien nog wat van de ravage meekrijgen. Eeen echte ramp dus.
Het feit dat we hier nu de Arenal niet eens kunnen zien terwijl we aan de voet zitten is daarbij een futiliteit. Margot is nu op pad met de groep voor een wandeling naar een waterval. Om 10.00 uur zijn ze weer terug en gaan we de Cano Nagro tour doen. Hopelijk is het daar wat beter weer, want het is een mooie boottocht. Het zou ook leuk zijn als we de Arenal vanavond nog konden zien, maar het weer heb je niet in de hand. Morgen gaan we zogezegd naar Sarapiqui.
Groetjes vanuit een regenachtig La Fortuna, waar het overigens wel warm is. Stellen jullie de 11 stedentocht even uit tot we terug zijn....
Margot en Rick

• 09 Januari 2009 - 14:35

Egwin:

Yo ramptoeristen... niet iedereen uitlachen in het aardbevingsgebied hè...
    Kalmpies an, laterrr...

• 09 Januari 2009 - 14:37

P36:

hoi, hoi,

Fijn om dit berichtje van jullie te lezen. We hoorden van de aardbeving en dan vraag je je toch wel even af hoe het is daar aan de andere kant van de wereld. Maar het is met jullie goed, dus dat is mooi om te horen. Gaat het met je enkel ook weer beter Rick? We zijn benieuwd hoe de tocht vervolgd gaat worden. Op naar het volgende avontuur en een nieuw berichtje. Doe voorzichtig en nog veel plezier. Groetjes Gerjan en Wendi
    ps. de elfstedentocht laat voorlopig nog wel even op zich wachten hoor, wel mooi vorstig weer, maar niet genoeg dik ijs. We kijken dus maar ek allround op de buis.

• 09 Januari 2009 - 15:57

Ed:

Werl foto;s maken hé hahahaha....

• 09 Januari 2009 - 16:43

Dirk En Henny:

Hallo Margot en Rick

Wat fijn dat we zo snel een berichtje van jullie hadden, want dat was wel even schrikken toen we dit nieuws hoorden.Gelukkig gaat alles nog goed. Wees voorzichtig en pas goed op elkaar.
    Herry heeft ons net gebeld naar aanleiding van jouw telefoontje.

Veel liefs pap en mam.

• 09 Januari 2009 - 19:37

Jan En Ine:

Hoi Rick en Margot,

Ook wij hoorden natuurlijk van de aardbeving. Priscilla heeft al gebeld dat er gelukkig met haar en haar familie niks aan de hand is. Limon ligt aan de caribische kust zoals jullie weten.
    Hopelijk wordt de enkel van Rick snel beter en het weer ook, zodat jullie weer kunnen genieten!
    Veel plezier!

Groetjes Jan en Ine

• 09 Januari 2009 - 20:46

Jeroen En Marjan:

Nou jullie beleven weer het nodige zo te lezen.
    Hopelijk blijft het hierbij en gebeuren er niet meer (kleine/grote) rampen.
    Wij binden morgen de schaatsen maar weer onder.
    Tot later.....

• 10 Januari 2009 - 09:47

Iris:

Hoi,

Jullie vakantie is niet bepaald zonder bijzondere bevelevenissen zeg. Maar verzwikte enkels en aarbevingen zouden jullie vast niet nodig hebben gehad voor een bijzondere vakantie.
    Wij gaan de wintersportkleren inpakken (al klinkt warmte eerlijk gezegd wel wat aanlokkelijker). Ik ben zelf gelukkig eindelijk weer beter. Hopelijk gaat het met jouw enkel ook al beter Rick.

Groetjes, Iris

en natuurlijk ook van Peter, Mara en Dione die nu nog wat aan het shoppen zijn

• 10 Januari 2009 - 13:25

Jetske:

Hoi MArgot en Rick,

Wat spannend allemaal. Jullie maken nog eens wat mee. Is het al weer wat beter met de enkel? Raar he zo'n aardbeving. Wij hebben iets dergelijks op Bali meegemaakt. Ik lag op de bank te schudden en en water in mijn drinkflesje vloog alle kanten op. Ik dacht ook even dat ik gedroomd had maar echt bleek toch echt te zijn. De mensen daar zijn het wel gewend, zeiden ze bij de receptie. We hoorden later ook dat het wel wat heftiger was dan anders. Heel vreemd dat alles beweegt. Nou hopen dat de het rustig blijft. Veel plezier verder nog.

Groetjes Jetske

• 11 Januari 2009 - 14:22

Herry En Marry:

Dit is een late reactie ,we hebben nl jullie laatste bericht niet ontvangen.
    Via Egwin en Jocelyne is het nu goedgekomen en zijn we dus weer op de hoogte.
    Jullie beleven zo wel van alles,hopelijk wordt het nu wat rustiger en kun je verder zorgeloos genieten.Liefs en tot later.

• 11 Januari 2009 - 14:31

Herry En Marry:

Dit is een late reactie ,we hebben nl jullie laatste bericht niet ontvangen.
    Via Egwin en Jocelyne is het nu goedgekomen en zijn we dus weer op de hoogte.