Torteguero - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Margot en Rick - WaarBenJij.nu Torteguero - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Margot en Rick - WaarBenJij.nu

Torteguero

Door: Rick en Margot

Blijf op de hoogte en volg Margot en Rick

14 Januari 2009 | Costa Rica, San José

Hoi allemaal,

Eergisteren stond de trip naar Torteguero op het programma. Dit was een hoogtepunt van de vorige trip. Het regent er vaak en 3 jaar geleden hadden we mooi weer. Margot was niet al te fit en het scheelde dus dat we een reisdagje hadden. In Torteguero aangekomen bleek de manager van de lodge meteen al een mannetje. Hij stelde zich voor als de General Manager van de lodge. Jippie wat een fijne vent. We wilden namelijk
s middags meteen al het boottripje doen omdag de zon scheen. Je moet het ijzer smeden als het heet is nietwaar. De trip naar het daadwerkelijke dorp kon wat ons betreft dan wel een dag later. Dit bleek geen optie. De trip naar het dorp was weinig interessant. We waren er natuurlijk al eerder geweest, maar afgezien daarvan stelt het gewoon niets voor. De volgende ochtend om 6 uur begon de eerste boottrip. Dit was een succes. Het is daar zo mooi. We hebben groene ibissen en groene aras gezien. In de middag stond een wandeling gepland maar dat zou meer op wadlopen gaan lijken. In plaats daarvan wilden we graag een extra boottocht. Ook hier was de manager niet voor te porren. Uiteindelijk ging hij schoorvoetend akkoord tegen betaling van 100 USDollars. Ook dit tochtje was de moeite waard.Tussendoor hebben we nog bij de lodge gewandeld en een zeldzaam gifkikkertje gezien. De foto wordt zeker geen world press foto 2009 maar het beestje is vastgelegd. Vanmorgen hebben Margot en ik nogmaals de boottocht gedaan. Wederom met mooi weer....geweldig!Vandaag hadden we een lange reisdag. We zitten nu in een geweldig mooie lodge op 2200 meter hoogte. Morgen gaan we op zoek naar de Quetzal. Een zeldzame vogel, tevens de nationale vogel van Nicaragua. We hebben hier overigens net het lekkerste buffet genuttigd van de reis tot nog toe...
Ed: muggen zijn er zeker weer te over
Jetske: snachts slapen we. Dat hebben we wel nodig hier. Geen miereneters hoog in de boom gezien...
Je t-shirt is ook niet gevonden.

Verder groeten aan iedereen en tot later.

Margot en Rick

• 15 Januari 2009 - 07:16

P36:

Hoi Margot en Rick,

Mooi om te lezen dat de reis naar Torteguero jullie heeft gebracht wat jullie hadden gehoopt. Klinkt goed allemaal. Hopelijk zijn jullie inmiddels weer allebei in goede gezondheid en kunnen jullie volop genieten van de rest van de reis. Geniet van de mooie lodge, morgen zou het maar zo weer ander kunnen zijn. Hier verder geen nieuws onder de miezerige, grijze hemel.
    Groeten Gerjan en Wendi

• 15 Januari 2009 - 13:16

Ellen Ruberg:

Hoi Margo en Rick
    Het is erg leuk om jullie reisverslag te lezen! Zo lijkt het net of ikzelf ook een beetje op vakantie ben....haha
    Jetske zit momenteel in Barcelona, daar is het zo'n 13 graden dus dat t-shirt kan ze toch nog niet aan.
    Hopelijk zijn jullie weer fit allebei (hoe gaat het met je enkel, Rick?) Geniet van al dat moois daar en vooral ook van elkaar!

Groetjes Ellen

• 15 Januari 2009 - 18:17

Jan En Ine:

Hoi Rick en Margot,

Fijn dat jullie deze keer ook mooi weer hebben in Torteguero, Jullie hebben het zeker verdiend!!Geniet ervan,

Groetjes

Jan en Ine

• 15 Januari 2009 - 18:25

Dirk En Henny:

Hallo Margot en Rick.

Fijn om te lezen dat het hoogtepunt van 3 jaar terug nu weer zo'n topper was. We zijn nu al zeer benieuwd naar de foto's.Hopelijk blijven jullie allebei fit.
    We zijn erg nieuwsgierig of je de Quetzal krijgt te zien. Voor jullie te hopen van wel. We duimen.
    Vandaag lekker wezen wandelen ,maar helaas niks gespot.Pap gaat morgen naar de vakantiebeurs met Wendi en dan s'avonds naar Heerenveen-Feyenoord.
    Verbeek heeft ontslag.
    dus dat wordt wel het