Dag 2 en 3: Rancho Naturalista - Reisverslag uit Turrialba, Costa Rica van Margot en Rick - WaarBenJij.nu Dag 2 en 3: Rancho Naturalista - Reisverslag uit Turrialba, Costa Rica van Margot en Rick - WaarBenJij.nu

Dag 2 en 3: Rancho Naturalista

Door: Margot en Rick

Blijf op de hoogte en volg Margot en Rick

05 Oktober 2015 | Costa Rica, Turrialba

Na een wat opgebroken nachtje, waarschijnlijk vanwege het tijdverschil, stonden we om 6.15 uur op en zagen we voor het eerst de prachtige tuin van het hotel Bougainville onder een heerlijk zonnetje. Na een typisch Costaricaans ontbijt met rijst met bruine bonen en veel fruit, zijn we nog even met camera door de tuin gelopen. Het werd al lekker warm. Om 8.15 uur werd de huurauto gebracht. Het had nogal wat voeten in de aarde want het liep niet helemaal gesmeerd met de credit card. Natuurlijk ben ik de kaart niet uit het oog verloren want Costa Rica is niet gevaarlijk maar er is een groot aantal mensen heel handig met andermans Credit Card. Uiteindelijk is alles gelukt. Waar we een Daihatsu 4wd zouden krijgen, hebben we nu een SsangYong Korando 4wd. Prima karretje, niks mis mee.
Om ca. 11.15 uur vertrokken we uit het hotel voor de reis naar Rancho Naturalista, een plek die doorgaat voor de beste vogelplek van Costa Rica. Via de GPS werden we dwars door het centrum van San José gestuurd. San José is vijfde op de lijst van steden in de wereld, waar je het beste niet met de auto door kan rijden. Het was inderdaad een gigantische puinhoop maar het was niet zo dat men agressief of gehaast reed. Al met al duurde het wel zo'n 3 kwartier voordat we de stad achter ons hebben gelaten. Daarna werd het eigenlijk steeds mooier. Na een uur of drie arriveerden we bij de opgang naar de lodge. De GPS stuurde ons eerst te ver, naar later bleek was dat ook niet heel erg vreemd. We namen de afslag naar de lodge en de weg was eigenlijk geen weg te noemen. Het was vrij steil en grotendeels onverhard. Met een auto die je niet kent, ook nog eens een automaat, was het best een lastige opgave. We dachten al drie keer dat we er waren alvorens dat echt zo was. Het was inmiddels heftig gaan regenen. De eerste bewijzen van het regenseizoen. We werden hartelijk ontvangen door een mooie jongedame en een twee jongemannen. Op onze leeftijd mag je dat zeggen. De vraag was meteen of we wilden lunchen. We waren blijkbaar aan de late kant..... Wij hadden niet begrepen dat we op dag van aankomst ook al een lunch aangeboden kregen. Maar goed, we kregen een hele ruime kamer toegewezen en zagen al snel de feeders voor de kolibries. De snelle vogeltjes vliegen je letterlijk om de oren. Echt prachtig. Na de lunch heeft één van de jonge mannen, de vogelgids, ons een beetje rondgeleid. Het is een prachtige omgeving. Om 18.00 uur was het diner. Van afvallen zal hier geen sprake zijn. Vlak voor het diner viel de stroom uit. We hadden diner bij kaarslicht met de jonge schone die uit de VS bleek te komen en de gids die wel afkomstig is uit Costa Rica. Het was goed eten. Het wordt vroeg donker en zoals te doen gebruikelijk bij dit soort reizen ga je vroeg naar bed om 's ochtends om een uur of 5 weer op te staan. De stroom was er nog steeds af, dus douchen met zaklantaarnlicht en verder maar hopen op weinig ongedierte. Twee dode kakkerlakken doen misschien denken dat het smerig is hier maar dat valt reuze mee hoor. Het is overal nogal vochtig. De nacht was wederom onrustig. Om 22.00 uur kwam de stroom er weer op en schoot het licht aan en verder moet het juiste ritme nog komen.
Om 5.00 uur stonden we op. Het ontbijt is om 7.00 uur maar voor die tijd moesten we nog ff ergens fotograferen. Het resultaat was nog niet echt geweldig. De lodge ligt in een klein regenwoud met weinig licht. Fotograferen met 2500 iso geeft niet de beste resultaten. Na het ontbijt gingen we met de gids op stap. Eerst het bos in en later op zoek naar een zonneral (google momentje ?). Niet gevonden maar wel andere mooie foto's kunnen maken. Om 12.00 uur lunch en na de lunch heerlijk vanaf het balkon kolibries gefotografeerd. Geweldig!
Nu ff het blog bijwerken en over een uurtje diner.
Het eten is hier geweldig. We zijn de enige gasten en krijgen daardoor iets teveel aandacht. Morgen nog een dag hier. Dat is gelukkig absoluut geen straf. Wat we gaan doen weten we nog niet, we hebben wel al echt vakantie. Zij die moeten werken vandaag (voor ons morgen), succes en veel plezier. Wij houden het hier bij een graad of 26 goed vol en we've only just started.
Groet, Margot en Rick

• 05 Oktober 2015 - 07:03

Geke:

Wat heerlijk te lezen...kolibrie's vanaf het balkon. Lijkt me prachtig! En aankomen van dat eten is alleen maar mooi toch? Margot :-) Ik ga vandaag starten met de cursus...ben benieuwd. Groetjes van ons allen

• 05 Oktober 2015 - 09:33

Dirk En Henny:

Wat fijn dat jullie nu echt vakantie hebben.Hou dit gevoel vooral vast.wat een.We hopen dat het eten zo blijft.zou niet verkeerd zijn.De fotosessie is begonnen,zijn nu al benieuwd.De kolibrie is een geweldig vogeltje en in het echt natuurlijk nog veel mooier.genietse.Liefs pap en mam.

• 05 Oktober 2015 - 10:23

Herry En Marry:

Nou jongens , dat klinkt verrukkelijk , in een leuke auto rijden , mooi weer , prachtige omgeving en verwend worden met lekker eten , prima start voor een mooie vakantie lijkt ons. Geniet ervan en tot later.....

• 05 Oktober 2015 - 12:08

Jan En Ine:

Lekker eten en een heerlijk vakantiegevoel, wat wil je nog meer!
    Het fotoboek willen we heel graag zien natuurlijk!
    Groetjes....

• 05 Oktober 2015 - 16:07

Peter Meertens:

Leuk weer om te lezen Rick en Margot! Laat de foto's maar komen ;-)

• 05 Oktober 2015 - 18:30

Iris:

Of ik via Google nu meer weet van de zonneral ...

De zonneral (Eurypyga helias) is een vogel uit de monotypische familie die tot de orde Eurypygiformes gerekend wordt. De familie telt één soort.

Gelukkig waren er ook nog plaatjes bij! ;-)

En ga zo door met eten, Margot! ;-)