Dag 4, 5 en 6: Rancho Naturalista en Sarapiqui - Reisverslag uit Sarapiquí, Costa Rica van Margot en Rick - WaarBenJij.nu Dag 4, 5 en 6: Rancho Naturalista en Sarapiqui - Reisverslag uit Sarapiquí, Costa Rica van Margot en Rick - WaarBenJij.nu

Dag 4, 5 en 6: Rancho Naturalista en Sarapiqui

Door: Margot en Rick

Blijf op de hoogte en volg Margot en Rick

07 Oktober 2015 | Costa Rica, Sarapiquí

Dag 4 begon met een kort bezoek aan het bos. Men had daar een groot wit laken opgehangen waar gehele nacht licht op gericht stond. Het wemelde er dus van de insecten en motten. Perfect voer sommige bosvogels. Helaas erg weinig licht, dus hoge iso en hopen dat de kwaliteit meevalt. Na het ontbijt, strak om 7.00 uur, waagden we nog een poging voor de Zonneral en met succes. Prachtig beest. Op de terugweg gingen we langs bij het huis van de moeder van de eigenaresse van Rancho Naturalista om de snowcap (witkruinkolibrie) te zoeken. Ook deze geweldige soort (google momentje) hebben we kunnen vereeuwigen. Rancho Naturalista is een echt birdwatchersoord. Wij willen echter goede foto's en niet één of ander klein vogeltje op 200 meter afstand. Dat begrijpt men maar matigjes. Er worden complete lijsten bijgehouden van wat men ziet. Alleen al bij Rancho Naturalista zijn in totaal meer dan 450 soorten vogels gespot waarvan wij er 77 schijnen te hebben gezien. Toch leuk. In de middag hebben we onze gids Bartho naar de bushalte gebracht. Hij ging een paar dagen naar huis voordat het weer drukker wordt. Ook wilden we pinnen maar helaas waren we vergeten om pinnen buiten Europa in te stellen naar later bleek. Het werkte niet. Verder die dag lekker bij de lodge doorgebracht met heerlijk eten.
Op dag 5 vertrokken we naar onze volgende bestemming: de Selva Verde lodge in Puerto Viejo de Sarapiqui. Al met al een uur of 3 rijden. De trip verliep voorspoedig ondanks dat iedereen ons had gewaarschuwd voor de drukke en vervelende weg die we moesten rijden. Ze moeten maar eens naar Nederland komen.
De Selva Verde lodge hebben we eerder bezocht in 2009. Een dag na een aardbeving die we toen ook hebben gevoeld. Gevolg was toen dat het allemaal modder was en ook dode vis wat er door de rivier stroomde. Nu is er in juli een soort van vloedgolf geweest in dezelfde rivier die nogal wat schade heeft aangericht. En aan een deel van het park en aan de rivier. Het zit niet mee.
Aangekomen bij de lodge blijken wij de enige bezoekers van deze populaire lodge. Dat is het gevolg van reizen in het laag seizoen. Ik moet zeggen dat we heel wat personeel tot onze beschikking hebben. Ook hebben we een prachtige kamer met een hangmat. We hebben ons de rest van de dag goed vermaakt met fotograferen. In de avond konden we de bijna onechte roodoog makikikker vastleggen op een manier die nog niet eerder was gelukt.
Het diner was erg goed. We hadden het restaurant bijna voor ons zelf. We hebben nog even op niveau gepraat met de assistent-manager, haha.
's Avonds later barstte een tropische onweersbui los maar ondanks dat hebben we geweldig geslapen.
Dag 6: vandaag ging op de normale tijd de wekker (5.15 uur). Na het ontbijt gingen we naar de La Selva Biologisch Station. We hebben daar een wandeling met gids gedaan van 7.00 uur tot 10.00 uur. Het viel iets tegen al hebben we mooie dingen gezien. Vervolgens kregen we weer een tropische bui voor de kiezen. Nu is het 12.11 uur. Tijd voor de lunch. We laten later weer van ons horen.
Groet, Margot en Rick

• 07 Oktober 2015 - 20:42

De Plaggenslagjes:

Heerlijk om te lezen dat het goed gaat en jullie vele mooie vogels zien en kunnen vastleggen. We hopen dat er nog meer tropische en bijzondere exemplaren voor jullie lens verschijnen. Geniet van de aandacht en goede zorgen, dat is ook echt vakantie!

Groetjes ons allen.

• 07 Oktober 2015 - 20:47

Harold:

Mooie verhalen. Geniet er van.

gr.

• 07 Oktober 2015 - 21:45

Henny En Dirk :

Hallo vakantiegangers, zo te horen hebben jullie al weer heel veel vogels gespot. Ook wij hebben de snowcap gevonden op Google, heel mooi vogeltje. Als enige gasten hebben jullie weer voldoende personeel tot jullie beschikking. Geniet er van en tot horens maar weer. Liefs van ons.

• 07 Oktober 2015 - 22:32

Fam Bruins :

Super hoor lekker genieten. Groetjes uit de wijk.

• 07 Oktober 2015 - 23:27

Peter En Nelleke:

De roodoog makikikker... ik moest hem natuurlijk meteen googelen. Prachtig dier, gaat helemaal goed komen met jullie. Veel plezier.

• 08 Oktober 2015 - 00:23

Herry En Marry:

Mooie verhalen hoor .....We zijn heel benieuwd naar de foto,s .
    Groeten van ons.

• 08 Oktober 2015 - 07:57

C:

Mooie belevenissen voor jullie. Hoop dat jullie nog veel meer vogels zien. Geniet ervan maar blijf voorzichtig.

• 08 Oktober 2015 - 16:23

Herry:

Heerlijk om jullie zo te volgen. Jou kennende Rick is dat vroege opstaan wel pittig toch? Geniet van deze prachtige reis en ik ben zeer benieuwd naar de resultaten!

• 08 Oktober 2015 - 19:55

Iris :

Hebben jullie alweer geld? ;-)
    Ik had 'm al ingesteld voor Amerika voor volgend jaar. :-)

• 09 Oktober 2015 - 07:52

De Poldertjes:

I love google!

Leuk om jullie weer digitaal te volgen.

Op naar meer google-momentjes (voor ons) :D

Enjoy!