Van Swakopmund naar Namutoni (Etosha) - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Margot en Rick - WaarBenJij.nu Van Swakopmund naar Namutoni (Etosha) - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Margot en Rick - WaarBenJij.nu

Van Swakopmund naar Namutoni (Etosha)

Door: Rick

Blijf op de hoogte en volg Margot en Rick

15 November 2006 | Namibië, Windhoek

Hallo allemaal.

Het is alweer even geleden maar de mogelijkheden tot internet zijn hier niet optimaal en die van bellen evenmin.
Van Swakopmund zijn we via Cape cross naar Khorixas gereden. Cape Cross is een plek waar duizenden zeerobben huizen. Waar je ook keek, je zag ze. Vroeger mocht je er tussendoor lopen maar dat is afgeschaft. Je moest netjes achter het hekje blijven. Het was wel heel mooi. In Khorixas kwamen we vroeg aan zodat we lekker konden zwemmen. Hier zagen we nog een klein steenbokje. Het eten was uit de kunst. Van Khorixas zijn we teruggereden voor een nietszeggende excursie naar rotstekeningen, verbrande berg en orgelpijpen (bergen die er zo uit zien??!). Toen hebben we weer bij onze lodge geluncht. Daarna door naar Etosha National Park. We waren nog geen kilometer in het park of we zagen al olifanten en giraffes. Verder hebben we nog springbokken, gemsbokken, zebra's en stokstaartjes gezien. Toen kwamen we bij de lodge. Bij deze lodge was een waterhole. Daar komen de dieren 's avonds en 's nachts hun waterhuishouding op peil brengen. Het is altijd maar afwachten wat er komt. Wederom geluk: 4 neushorns!, hyena, jakhalzen en zebra's. SCHITTEREND!
Om 0.45 uur gaan slapen en om 5.00 uur weer bij de waterhole. Weer een neushoorn. Verder een hyena, gnoes, zebra's en spring -en gemsbokken, giraffes, jakhalzen en parelhoenders. 7.00 uur gamedrive per bus.
Impala's, hartebeesten, kudu's, 3 leeuwen waren nieuwe resultaten. En nog wel wat beesten maar we hebben niet veel tijd.
Volgende dag stonden twee gamedrives op het programma. Opbrengst viel tegen. Geen neushoorns bij daglicht en verder ook weinig succes. Alleen een african wildcat die er zelden wordt gezien. Het blijft de natuur en als je alles wilt zien moet je naar de dierentuin gaan.
Vandaag hebben we Etosha met pijn in het hart verlaten want het was echt geweldig. We zitten nu in Tsumeb en gaan door naar Rundu. Op weg naar de Okavangadelta. Ook één van de hoogtepunten van de reis. Tot later....

• 15 November 2006 - 08:27

Egwin:

Het klinkt allemaal als een fantastische safari.
    Groeten uit warm Meppel, in ieder geval te warm voor november!

• 15 November 2006 - 08:54

Iris:

Wauw ... wat gaaf om zoveel dieren in het 'wild' te zien! Daar kan een dierentuin toch echt niet tegenop!
    Hier verder alles in orde. Lekker genieten van mijn verlof, helemaal lekker rustig als Mara de hele dag naar het kidnerdagverblijf is zoals vandaag.

• 15 November 2006 - 09:13

Jocelyne:

Wow, die waterhole klinkt echt geweldig! Ik zou denk ik kippenvel krijgen als ik daar was. Het lijkt me moeilijk om alle beelden in je hoofd op te slaan; gewoon teveel moois! Geniet nog maar even en maak maar veel fotoos voor later en ons.
    Liefs Joos

• 15 November 2006 - 15:05

Geke:

Ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen!!Hier gaat alles zijn gangetje.Ik heb vandaag oppasdag en dat is weer erg gezellig( ook wel een beetje hectisch soms, maar dat hoort erbij).
    Wij hebben hier inderdaad een aangename temperatuur voor de tijd van het jaar ong.15 graden.
    Geniet er maar lekker van, want voor je het weet ben je weer thuis(jullie hebben het grootste gedeelte er al weer op zitten!!!).
    We kijken uit naar het volgende bericht!

Groetjes van ons allen

• 15 November 2006 - 16:37

Marcello:

Blij weer wat van jullie te horen .. met die treinongelukken daar bij Kaapstad ..
    Hebben julie nou dat kleine steenbokje opgegeten ? nou ja zeg ..
    Sjonge wat een beestenboel ha ha.
    Kben nu in de omgeving van Rome en ga nu richting Noorden. Ben heel erg benieuwd naar de foto's !

• 15 November 2006 - 16:40

Wendi En Gerjan:

Hallo safarigangers,

Mooi om jullie belevenissen weer te volgen en zo te lezen is het een geweldige ervaring (maar we hadden ook niet anders verwacht eigenlijk)Maar het klinkt niet echt als uitrustvakantie, vroeg op en laat naar bed. Maar ja, zo geniet je het meeste van de mooie dagen. Hier geen nieuws, alles gaat zijn gangetje. Nog veel plezier daar en tot de volgende berichtgeving.
    Groetjes uit Nieuwleusen.

• 15 November 2006 - 18:19

Ine En Jan:

Nou Nou wat een fantastisch verhaal, zo steek je wel iemand de ogen uit.
    maar het is jullie gegund hoor...
    jullie een mooie reis en wij doen het hier wel met ons clubje, nl eerste in de ere divisie en direct door in de champions leage.
    maar dat wisten jullie natuurlijk al...
    groeten uit Asten en nog veel plezier...

• 15 November 2006 - 19:20

Marjan:

Het klinkt allemaal weer super.....
    Al die wilde dieren lijkt me erg indrukwekkend.
    Ik heb inmiddels de eerste afrika foto's gezien (van pa en ma Buiter) dus ik begrijp een beetje waar jullie het over hebben.
    Wat gaan jullie doen wanneer jullie thuis zijn? Uitslapen?

Groetjes van ons.

• 15 November 2006 - 20:22

Dirk En Henny:

Allereerst: bedankt voor jullie kaart,was keurig op tijd ,dankzij ???.Het was weer een drukke dag, maar wel heel gezellig. We kunnen ons een beetje verplaatsen in datgene wat jullie daar allemaal zien en meemaken,al die dieren zo maar in het wild tegen te kunnen komen, dat is heel gaaf en niet te beschrijven. Zo fantastisch mooi en zo te lezen genieten jullie er volop van, van 'smorgens vroeg tot 's avonds laat. Maak het echter niet al te bont.
    Je hebt toch vakantie!!!!!!Blijf genieten en we wachten het volgende verhaal weer af. Wees voorzichtig en pas goed op je zelf en op elkaar. Veel liefs van paps en mams.

• 16 November 2006 - 19:01

Wendi:

Hoi Rick,

Je mist maar 1 wedstrijd van de korfbal hoor, want zojuist heb ik mail gehad van Marjan met het midweekschema en dat begint volgende week woensdag 22 nov en dan 29 nov, de rest krijg je nog wel te horen.

Verder geen nieuws, alles onder controle.

Veel plezier nog.

Gr. Wendi

• 18 November 2006 - 15:11

Wendi En Gerjan:

Hoi ginder,

Dos heeft het korfbalseizoen geopend en ze hebben vrijdagavond gespeeld tegen Dalto. Helaas ze hebben verloren met 19-20.