Bruine beren - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Margot en Rick - WaarBenJij.nu Bruine beren - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Margot en Rick - WaarBenJij.nu

Bruine beren

Door: Rick

Blijf op de hoogte en volg Margot en Rick

10 Juli 2007 | Nederland, Amsterdam

Hoi allemaal,

Onze vorige verslagje eindigde met dat we nog even bald eagles gingen kijken. Dat hebben we ook gedaan. We gingen naar dezelfde plek als de avond er voor en zagen bij 'het wad' al auto's staan. Daar aangekomen zagen we ineens bruine beren op het wad. Eén grote en twee kleintjes waren zalm aan het vissen en eten. Ze zaten heel dichtbij. We hebben een hele tijd zitten kijken en natuurlijk foto's gemaakt. Ook van de arenden die daar nog ruimschoots aanwezig waren. Echt geweldig!! We hadden ook aan een aantal andere mensen verteld dat de bald eagle daar zat, maar zij hadden geen zin om te gaan kijken.... Dat noem je nu een gemiste kans.
Om een uur of twaalf waren we weer terug op ons B&B adres. De volgende dag zijn we iets later naar Palmer vertrokken omdat we even langs de emergency moesten. Margot heeft namelijk blaasontsteking. Met anti biotica op zak zijn we naar Palmer gereden. Het was een trip van zo'n 6 uur. Het weer was niet al te best maar de omgeving des te meer. We hebben veel gezien, met name gletsjers en sneeuwtoppen. In Palmer aangekomen bleek dat we een leuk chaletje hadden. 's Avonds hebben we de Hatcher Pass gereden. Schitterende omgeving. Het was onverharde weg en hoewel we daar niet voor verzekerd zijn hadden we toch zoiets van 'gaan met die banaan'.
En niet voor niets dus. Mooie natuur. Weer bevers aan het werk gezien en later nog een moose bij de spoorlijn gespot.
Vandaag is het weer weer niet best. Nu regent het zelfs van tijd tot tijd. We maken er een relaxt dagje van. Morgen gaan we naar Seward. De weg er naar toe moet heel mooi zijn. Je zou er zelfs Beluga's kunnen zien vannaf de weg. Voor degene die het niet weet, Beluga's zijn kleinere witte walvissen
Verder weinig nieuws vanaf hier. We zijn blij dat Federer Wimbledon gewonnen heeft....

Groetjes vanuit een regenachtig Palmer, maar als ik de berichten volg is dat bij jullie niet echt anders.

Margot en Rick

• 10 Juli 2007 - 05:20

P36:

Gletsjers en sneeuwtoppen, dan weer 25 graden en zon, jullie krijgen ook wel weer alles voorbij. En nu regen, das bij ons wel anders hoor. Momenteel schijnt de zon volop (dinsdagmorgenvroeg) en is de lucht hier strak blauw. Maar wat het nog gaat worden vandaag afwachten maar weer, dit hebben ze namelijk inderdaad niet in de voorspelling hoor. We krijgen vandaag weer flinke regen en onweer. Maar ..... richting het weekend gaat de temperatuur oplopen naar zomerse waarden. Helaas wordt het dan waarschijnlijk weer klam en das minder. Alles hier verder goed, we wachten nog vol spanning op de vakantiefoto's, kunnen wij ook nog even weer wegdromen naar vakantie.
    Veel plezier nog daar in het verre Alaska en Margot hopelijk knap je snel weer op!

Gerjan en Wendi

• 10 Juli 2007 - 08:45

Jan En Ine:

Vervelend Margot die blaasontsteking, hopelijk is het snel voorbij!Het lijkt ons wel ontzettend mooi daar die natuur en al de dieren. Het weer begint hier inderdaad n beetje op te knappen, we gaan er vanuit dat het straks stralend is als wij in Nederland gaan kamperen!

Fijne reis verder groetjes Jan en Ine

• 10 Juli 2007 - 10:05

Gerrit En Elly:

Het blijft verrassend wat jullie allemaal doen en beleven en interessant om te volgen.
    De foto's en de verhalen straks maken ons nu al behoorlijk nieuwsgierig.
    Blijf genieten en hoplijke is de narigheid van een blaasontsteking snel onderdrukt.
    groetjes,
    Gerrit en Elly.

• 10 Juli 2007 - 16:54

Dirk En Henny:

Wat fijn dat het met Margot weer wat beter gaat,want dat kun je vooral in de vakantie niet gebruiken. Maar zo te lezen laten jullie je niet uit het veld slaan en blijven lekker genieten van al die mooie natuur en de mooie dieren die je tegenkomt. Geweldig om die beren in het echt te zien. Blijf genieten en maak vooral veel foto's zodat wij ze bij jullie thuiskomst ook kunnen zien.Morgen een fijne rit naar Seward en te hopen dat je Beluga's ziet. Doe voorzichtig en geniet.
    De tour vandaag mag niet om aan te zien.
    By the Way.
    Kunnen jullie nog even laten weten hoe laat we op Schiphol moeten zijn,kan nergens de tijd vinden.Sorry!!!

Veel liefs van paps en mams.

• 10 Juli 2007 - 17:46

Herman En Monique:

moije

kiek ie wel een beetie uut veur die grote beesten,kalm an en de groeten van de olde smit en kok

fam smitzel

• 10 Juli 2007 - 18:18

Marry En Herry:

Lijkt ons wel een goed idee zo'n rustig dagje met al die indrukken.
    Gaat het met Margot al wat beter!!
    Hier is niet zoveel nieuws, het weer is wisselvallig tussen de buien door is het net zomer. Jullie bekijken de Beluga's en al die andere interessante dieren maar goed, pas op dat je er niet te dicht bij komt.
    Wij lezen wel hoe het verder gaat en wacchten op de foto's.
    Morgen gaan we naar Jairo's verjaardag, we zullen aan jullie denken.
    Veel liefs van ons en geniet!!

• 11 Juli 2007 - 18:46

Dirk En Emmy:

Hallo daar,
    gaaf zeg die grote beren, maar vervelend Margot dat je blaasonsteking hebt.
    Hier gaat alles oke.
    Vera is zaterdag jarig dus even de boel aan het voorbereiden.
    Nou heel veel plezier verder en kalm aan.
    GrOETJES DIRK, JARI , VERA EN EMMY

• 11 Juli 2007 - 20:10

Bert En Judith:

He hallo
    Leuk om jullie zo te volgen op vakantie wat een verhalen en avonturen zeg !!
    Dat beleef je niet alle dagen !!
    Wel blijven uit kijken voor die beren !!
    Geniet er nog even lekker van
    groeten uut slaghaarn
    Bert Judith en Lisa

• 12 Juli 2007 - 07:46

Mas:

Sjonge wat een verhalen weer. Ik heb het idee dat jullie in een paar weken meer doen dan ik in een paar maanden. Maar ik heb dan ook geen vakantie ha ha.
    Hier is het inmiddels ook gaan regenen. Kga straks maar s aan de andere kant van de berg kijken wat voor weer het daar is.
    Heel veel plezier nog enne .. zussie .. hou je taai !!

Groeten vanuit het Sognefjord.

Mas.

• 12 Juli 2007 - 13:28

Ed En Arina:

We zijn net terug van vakantie en genieten nu van jullie verhalen.
    Na vakantie wel wat bald eagle foto's naar ons mailen! Veel plezier nog daar!

Ed en Arina