Kenai Fjord - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Margot en Rick - WaarBenJij.nu Kenai Fjord - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Margot en Rick - WaarBenJij.nu

Kenai Fjord

Door: Rick

Blijf op de hoogte en volg Margot en Rick

13 Juli 2007 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,

De volgende ochtend bleek het weer er niet beter op te worden helaas. De temperatuur kwam nauwelijks boven de tien graden en de regen viel regelmatig. Dat bevorderde de uitzichten niet. Waar we vorige keer nog melding maakten van het feit dat we beluga's konden zien .... Jammer. Beluga's hebben namelijk water nodig om in te zwemmen en het water dat van boven kwam was niet genoeg om de Cook Inlet te vullen. Het enige wild dat we hebben gezien was een Dall Sheep. Deze stond wel op de rand van de afgrond en het was leuk om te zien hoe rustig hij daar tegen de helling op stond te kauwen. Verder konden we weinig van de natuur genieten helaas. In Seward aangekomen zijn we meteen naar het Sealife center gereden. Hier zag je veel van de beesten die in het water in de omgeving voorkwamen. De watervogels hadden ze daar ook. Een hele goede mogelijkheid om die eens rustig te fotograferen, al is het natuurlijk de uitdaging om dat in de vrije natuur te doen. Die kans zouden we een dag later krijgen. We hadden in Seward een B&B accommodatie en daar aangekomen bleek het een heel leuk huisje, compleet in Engelse stijl. Wij hadden er een kamer en 4 andere mensen die bij elkaar hoorden, hadden de andere twee kamers.De keuken en eetkamer moesten we delen, maar we hadden wel een eigen badkamer. 's Avonds zijn we naar de exit glacier gereden, want 's avonds is het steeds droog. We zijn er naar toe gewandeld en via een andere route terug. Nadien hoorden we dat als we dezelfde route terug waren gelopen, we een zwarte beer op het pad hadden gezien. Aan de ene kant jammer dat we hem niet hebben gezien, aan de andere kant ook wel weer blij want je weet het niet ....
De Exit glacier was zeker de moeite waard. De volgende dag hadden we een cruise. Na een heel uitgebreid en lekker ontbijt vertrokken we naar de haven. Ook nu was het weer niet best. Het was een graad of tien en het regende vaak. Echt weer voor een cruise. De trip duurde zes uur en we hebben de volgende dieren gezien: dolfijnen, otters, eagles, zeeleeuwen, zeehonden, humpback walvissen, en puffins en vele andere vogels. Ook zijn we naar een gletsjer gevaren en daar waren we weer eens precies op tijd. Er brokkelde een enorm stuk van de gletsjer af en die veroorzaakte een beste golf. Een adembenemend gezicht... Toen we wegvoeren brokkelde er nog een groter stuk af; dat zal je altijd zien ... Jammer dat het weer niet meewerkte, maar ja, daar heb je nu eenmaal geen invloed op. Desondanks hebben we alleen maar op het buitendek gezeten, want daar gebeurt het uiteindelijk. Dat er mensen zijn die binnen liggen te slapen is eigenlijk onbegrijpelijk.
Vandaag zijn we naar Homer gereden. Het weer is iets beter dan gister, maar goed is anders. We gaan nu kijken wat we morgen gaan doen. Zoals het nu lijkt gaan we naar Gull Island, maar we beraden ons zo nog even op onze hotelkamer van de Best Western....
Tot zover vanuit Homer, waar het een ietsje lichter lijkt te worden.

Groeten, Margot en Rick

ps: de vliegtijden volgen zsm al willen we daar eerst nog even niet aan denken.

• 13 Juli 2007 - 06:49

Egwin:

hey daar...

Geniet er nog ff van en denk nog maar niet aan teruggaan; moet je nooit doen in je vakantie :)

Wij vertrekken morgen, tot over een week of twee.

Groeten :P

• 13 Juli 2007 - 07:46

Marry En Herry:

We hebben het weer gelezen en vinden het fijn dat jullie zoveel zien en genieten. Tot het volgende verslag maar weer.
    Liefs van ons.

• 13 Juli 2007 - 08:17

Jan En Ine:

Hier in Nederland lijkt het erop dat we eindelijk 'n zomers weekend krijgen, maar voor volgende week is het weer minder. Hopelijk krijgen jullie daar ook nog wat zon, wat dat maakt het toch wat gezelliger. Nog veel plezier, tot de volgende keer! Groetjes Jan en Ine

• 13 Juli 2007 - 08:19

Joos:

Jullie verhalen zijn zoals altijd weer geweldig! Leuk om te lezen en ik ben benieuwd naar de plaatjes.
    De schildpadden zijn weer op stek want wij gaan vannacht rijden. Ze zijn Amber en Xam gedoopt door de kids... Het klinkt dom maar ik weet dus niet waar ze nou ook alweer stonden in de kamer! Ze staan nu half voor de tv, in de buurt van een stopcontact hihi. Geniet nog even van al het moois en tot over een paar weken, liefs van Joos

• 13 Juli 2007 - 19:21

Henny En Dirk:

Jammer dat het weer niet zo mooi meer is, maar jullie zien nog wel van alles en gaan er in ieder geval wel op uit.
    Hopelijk gaat het met Margot ook weer beter en heeft de kuur zijn werk gedaan.
    Hier is het weer geheel omgeslagen. Nu is het drukkend warm en het weekend zal het plm. 30 graden worden. Morgen waarschijnlijk de hele dag droog maar zondag en maandag al weer kans op onweersbuien en regen. Volgende week zal het dan plm. 20 graden zijn en dat is een prima temperatuur als het tenminste ook droog is. Alles gaat hier goed, we zijn al weer helemaal aan het werk gewend. We hopen dat jullie de laatste dagen in Alska nog volop genieten.
    Groetjes uit Ruinen.