Eind in zicht - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Margot en Rick - WaarBenJij.nu Eind in zicht - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Margot en Rick - WaarBenJij.nu

Eind in zicht

Door: Rick

Blijf op de hoogte en volg Margot en Rick

15 Juli 2007 | Nederland, Amsterdam

Hoi allemaal,

We hebben in Homer inderdaad beslist om naar Gull Island te gaan. Beslissen is één en regelen is twee. Wij naar de Visitor Information. Staan daar twee Duitsers, hebben we overigens niets tegen, die alleen maar Duits spreken, te hakkelen tegen een Amerikaanse, die natuurlijk ook niet over de grens spreekt. Zij wilden naar Kodiak Island, maar dat wisten ze niet duidelijk te maken. Toen heb ik mij maar opgeworpen als tolk. Dat viel nog niet mee. Van Duits naar Engels en weer terug, maar uiteindelijk kreeg ik een baan aangeboden. Ik heb gevraagd of ik er over na mocht denken. Vervolgens onze informatie gevraagd, maar reserveren moest bij de bedrijven zelf. Het was nogal druk dus alles was al bijna vol, maar met war hulp hebben we het weten te regelen. Na een stukje wandelen zagen we twee Bald Eagles van heel dichtbij. Het zijn mooie close-ups geworden. De volgende dag hebben we eerst wat getoerd. Om 14.30 uur werden we bij de steiger verwacht. Wij daar, geen boot. Ik bellen. Onze boot was niet beschikbaar en ze hadden daarom wat anders geregeld. Wij een half uur wachten, maar toen was het zover. op naar Gull Island. Allemachtig wat veel vogels op drie van die rotsjes. Na een omweg, mensen ophalen enzo, zijn we weer terug gevaren. Perfect dagje. Redelijk weer, in ieder geval droog.
Vandaag zijn we naar Achorage gereden. Onderweg hebben we gewandeld, maar als men blijft waarschuwen voor beren, blijven wij onrustig lopen. Er zat veel zalm in de rivier, maar geen beer te bekennen. Verderop onderweg zijn we naar een opvangcentrum voor Wildlife geweest. Daar hadden ze wel beren. Zwarte en bruine en verder zowat alle voorkomende dieren in Alaska.
Nu zijn we op ons laatste B&B adres. We weten nog niet helemaal wat we er van moeten vinden. Donna is een eigenaardige vrouw .... We zullen zien.
Op naar onze laatste dag en dan alweer de terugreis. Time flies ...
Sommige mensen hebben altijd vakantie en noemen dat al werk ...

Groetjes uit een 'wisselvallig' Alaska.

Margot en Rick

• 15 Juli 2007 - 07:31

Mas:

huh ... de 1e ? oke. He Rick, volgens mij kunnen ze daar wel een planner gebruiken. Sjonge jonge.
    Kweet niet of die laatste opmerking voor mij bestemd is, maar ik voel me wel aangesproken. Reis s een paar weken mee zou ik zo zeggen.
    Ik lees niet hoe het gaat met mn zussie, khoop dat het wat beter gaat.
    Omdat ik niet weet of ik nog weer ergens kan mailen, alvast een prettige terugvlucht gewenst.

Vanuit een tevens wisselvallig Noorwegen.

Mas.

• 15 Juli 2007 - 08:09

Geuchien En Geke:

Hoi, leuk om jullie verhalen te lezen, maar wat gaat de tijd snel, want het zit er al weer bijna op voor jullie geniet nog maar van de laatste momenten... wij hebben hier nu zomer....lekker zonnig en warm. Geuchien heeft zijn land gemaaid en hoopt het morgen nog droog bij elkaar te krijgen.
    Groetjes van ons

• 15 Juli 2007 - 08:21

P36:

Hoi,

Time flies inderdaad vooral als je het goed naar je zin hebt en dat hebben jullie zo te lezen. Al dat geregel was het dus wel waard om wat moois te zien, gelukkig maar. En ik had ook niet anders verwacht dan dat jullie je prima redden met al die taaltjes. Over de grens spreken valt best mee maar je moet wel willen natuurlijk. En ach, dan brabbelen jullie toch wat Duits, Engels, Hollandisch, maakt allemaal niet uit, zo te lezen gaat dat prima. En als het je daar heel goed bevalt, blijf je er toch gewoon en ga je daar werken, een baan heb je al te pakken.
    Hopelijk bevalt de laatste B&B en sluiten jullie de reis naar Alaska af met een mooie herinnering. Geniet nog van de laatste mooie dingen daar en dan helaas, helaas, op terugreis. Wij wensen jullie nog een hele goede reis verder. Doe voorzichtig en pas goed op elkaar.

Gerjan & Wendi

• 15 Juli 2007 - 09:03

Marry En Herry:

Nou "jongens" dat is zeker snel gegaan, maak nog wat moois van de laatste dag, we wensen julie een fijne terugreis met een leuke verjaardag onderweg en tot ziens in een 'zomers' NEDERLAND
    Liefs van ons.

• 15 Juli 2007 - 09:06

Dirk En Henny:

Het zit er bijna weer op en jullie moeten van de laatste dingen nog volop genieten. We hebben weer genoten van de verslagen en de "beresterke"verhalen.We wensen jullie alvast een fijne en veilige terugreis.
    tot ziens op Schiphol.
    Groetjes uit een zonnig Ruinen.

• 15 Juli 2007 - 11:35

Fam Bruins:

Hallo Rick en Margot,
    Inderdaad zo ga je weg en zo kom je weer terug, een goede terugreis gewenst en we spreken elkaar.
    MARGOT alvast gefeliciteerd van ons viertjes.Veel plezer nog, doei.

• 15 Juli 2007 - 14:44

Jan En Ine:

Jammer hoor dat het alweer bijna voorbij is! Wel leuk Margot, zo komen we erachter dat je morgen of overmorgen jarig bent, dus ook van ons alvast gefeliciteerd! Veel succes met de terugreis, die hopelijk wat beter verloopt dan de heenreis!
    Groetjes Jan en Ine