Cano Negro - Reisverslag uit Sarapiquí, Costa Rica van Margot en Rick - WaarBenJij.nu Cano Negro - Reisverslag uit Sarapiquí, Costa Rica van Margot en Rick - WaarBenJij.nu

Cano Negro

Door: Rick en Margot

Blijf op de hoogte en volg Margot en Rick

10 Januari 2009 | Costa Rica, Sarapiquí

Hoi allemaal,
Margot heeft een mooie waterval gezien bij La Fortuna. Toen die groep terugkwam gingen we bijna meteen door voor de boottocht op de Cano Negro. Het was zo'n twee uur rijden er naartoe. Onderweg zijn we nog gestopt bij de bekende leguanenbrug. Hier zitten erg veel leguanen in de bomen bij de brug. Dat is een erg mooi gezicht en bovendien is geen gemakkelijker plek om de leguanen vast te leggen. Na de lunch liepen we naar de boten voor de tour. De boottocht was net als drie jaar terug weer zeer de moeite waard. Afgezien van het feit dat de hele tocht zich in de zon afspeelde hebben we veel gezien. Grote zlverreigers, kleine zilverreigers, koereigers, kleine blauwe reigers, nachtzwaluw, verschillende soorten ijsvogels, de roze lepelaar, kaaimannen en de Jesus Christ hagedis (die kan lopen over water) zijn daar enkele van. In de avond zijn we doorgereden naar de Arenal. Deze vulkaan is 1 van de weinige actieve vulkanen op de wereld en dat hebben we met eigen ogen kunnen zijn. Omdat het niet helemaal hlder was, zagen we alleen het laatste deel maar van de lavastroom, maar dat was indrukwekkend genoeg. De volgende ochtend hebben we gewandeld bij de Arenal.We konden zien dat er gestolde lava naar beneden stortte. Dit was overigens ook goed te horen...indrukwekkend.
Daarna vertrokken we naar Sarapiqui. Om daar te komen moesten we langs de rand van het rampgebied. We hebben weinig kunnen zien. Op zich niet erg, maar je wordt toch wel erg nieuwsgierig naar de gevolgen van deze aardbeving.We hebben wel allemaal helikopters kunnen zien van pers en US leger en in San Miquel zagen we dat er een evacuatiepost werd gemaakt. In Sarapiqui aangekomen bleek de rivier akelig bruin want daar was van alles in terecht gekomen. De geur is ook niet altijd even prettig. We zijn hier nu nog maar een paar uur en hebben al drie soorten kikkers gefotografeerd. Ook die met die rode ogen en wel zonder flits op 3200 iso. Lang leve de D300. We hebben net heerlijk gegeten en gaan zo lekker onder de wol (hoewel die wol niet echt nodig is, die mogen jullie wel hebben) want morgen gaat om 5.30 uur de wekker weer voor onze birdwatch tour.

Groeten aan iedereen en tot later.
Margot en Rick

ps. mijn enkel hersteld voorspoedig en ik verwacht er verder geen problemen meer mee...

• 11 Januari 2009 - 07:56

Egwin:

Klinkt weer goed allemaal. De wol kunnen we hier inderdaad wel gebruiken. Net even het bos ingeweest en het was -5. Geniet van de birdwatch !

• 11 Januari 2009 - 12:21

Harold En Christien:

Hoi, Leuk om jullie reis mee te beleven. We herkennen er veel van. Wij zijn net terug uit giethoorn. Tochtje van 15 km gereden. Harold stond na 10 jaar weer voor het eerst op de schaatsen. Nu al zere benen dus waarschijnlijk morgen vreselijke spierpijn.
    Nou, veel plezier verder en groetjes.

• 11 Januari 2009 - 12:34

P36:

Hoi, hoi,

Zo te lezen gaat het dus weer prima met jullie en jullie reis. Jullie vermaken je prima en maken mooie foto's. Wij verheugen ons op de plaatjes die we te zien krijgen. En ja, het is niet altijd lang leve het uitslapen, maar ik denk dat jullie met plezier om half zes op staan voor een mooie tour. Nog veel mooie plaatjes toegewesnt en wij zijn nog een paar daagjes de wollen deken nodig en dan is het (even?) over met de kou. We zullen wel weer zien wat het daarna gaat worden.......

Groetjes Gerjan en Wendi

• 11 Januari 2009 - 12:41

Dirkjan:

Hoi, Moi, zo te lezen hebben jullie een leuke vakantie. Lekker warm, hier is het koud. We houden het kort, ik zou zeggen nog een plezierige vakantie verder. En tot gauw.

• 11 Januari 2009 - 14:04

Henny En Dirk:

Fijn dat het met de enkel van Rick weer de goede kant op gaat en jullie volop genieten daar. Hier ook alles oké, we zijn net terug uit Belt Schutsloot, we hebben daar heerlijk een paar uur gewandeld over het ijs en tussen het riet door. Het was er al weer lekker druk met schaatsers. Nu zitten we voor de buis naar het EK te kijken. Tot het volgende bericht maar weer en veel liefs uit Ruinen.

• 11 Januari 2009 - 17:28

Henk:

Drie soorten kikkers gefotografeerd !! Ook die met die rode ogen .......ben wel benieuwd welke dat is of bestaat er maar 1 kikkersoort met rode ogen !?

Hier ook koek en sopie in Wanneperveen gehad Voorlopig ff eerst wat dooi Hopelijk komt koning winter nog wel weer terug

Mooi dat het OK gaat met je enkel Rick en geniet morgen van jullie vogelkijkwandeling !

• 11 Januari 2009 - 20:12

Iris:

Nog een laatste berichtje voordat wij een week offline zijn in Sauerland.
    Ook hier hebben de kenuzingen toegeslagen. Peter is met schaatsen op zijn pols gevallen. Balen dus, maar gelukkig kunnen we morgen wel gewoon weg.
    Ik kijk nu al uit naar jullie berichtjes als we terug zijn.

Groetjes, Iris