Een niet zo heel spectaculaire dag - Reisverslag uit Sarapiquí, Costa Rica van Margot en Rick - WaarBenJij.nu Een niet zo heel spectaculaire dag - Reisverslag uit Sarapiquí, Costa Rica van Margot en Rick - WaarBenJij.nu

Een niet zo heel spectaculaire dag

Door: Rick en Margot

Blijf op de hoogte en volg Margot en Rick

11 Januari 2009 | Costa Rica, Sarapiquí

Hoi allemaal,
Vandaag hadden we een niet zo heel spectaculaire dag. Een deel van onze groep ging raften, maar dat durfde ik nog niet aan. Zij hadden wel een hele spectaculaire dag, wij minder dus.
Vanmorgen zijn we begonnen met de birdwatchtour om 6.00 uur. Wekker was vanochtend een brulaap die op 5.30 uur stond. De birdwatch was wel leuk. We hebben veel andere vogels gezien. Vervolgens hadden we na net ontbijt een wandeling met gids. Dit was niet zo'n succes om het maar zacht uit te drukken. Twee Fransen en 1 spanjaard bepaalden het tempo. Dat mocht de naam tempo eigenlijk niet hebben. Bovendien was er weinig te zien wat we niet al gezien hadden. Het meest aanspreken was wel dat we werden aangevallen door Army ants (oorlog mieren). Deze beesten waren erg agressief. Ook hebben we de bullet mieren gezien. Die heten zo omdat ze enorm gemeen kunnen prikken (alsof je door een kogel wordt geraakt, maar dat hadden jullie vast al begrepen). De rest van de dag hebben we een beetje aangemodderd. Allebei niet helemaal top hebben we ons wel vermaakt bij de lodge. Morgen gaat de reis naar Torteguero. De verwachtingen zijn hooggespannen, want tijdens de vorige keer Costa Rica was dit een hoogtepunt. We hopen in ieder geval dat het droog is. Het gaat er op lijken dat we daar niet kunnen internetten, vandaar dit niet al te omvangrijke verslag.
Groeten vanuit een wisselvallig (overdag droog en in de nacht regen) Sarapiqui.
Margot en Rick

ps> PIMD prettig weekje gewenst.

• 12 Januari 2009 - 06:33

Egwin:

Goedemorgen vanuit een dooiend NL. De 11-stedenwens is alweer voorbij en we gaan en bijna warme week tegemoet. Geniet nog ff daar.
    Groeten, Egwin.

PS
    Wil je pa en ma ff weer toevoegen aan de lijst met geadresseerden. Pa had iets te snel op een verkeerde button gedrukt. :)

• 12 Januari 2009 - 12:39

Ed:

Dag Rick en Margot,

Hebben jullie nog last van de bekende steekmuggetjes? Wel goed smeren met deet hoor!
    Groetjes en veel plezier in Tortequero.

• 12 Januari 2009 - 13:11

Fam Bruins:

Wat een verhalen zeg, je beleeft nog al wat, pas goed op elkaar en we wachten met de elfstedentocht, het gaat eerst dooien, kalm aan doen en tot horens, Groetjes uit de WIJK.

• 12 Januari 2009 - 17:10

Jetske:

Hebben jullie die grote miereneters hoog in de bomen 's nachts al gezien? Pas op dat ze niet op je voeten schijten want die stront zit ook vol met het zuur van de mieren en dat doet zeer. Veel plezier verder. Ik ga nu zelf naar Barcelona. Kijken wat we daar kunnen spotten. Vast niet zo veel als bij jullie.
    Groeten Jetske

• 14 Januari 2009 - 15:41

Jan En Ine:

Hoi Rick en Margot,

Fijn dat de enkel weer zo goed als beter is, kunnen jullie genieten in Torteguero! We horen wel of jullie nog nieuwe dingen gezien hebben.
    Veel plezier!

Groetjes