Dag 2,3,4,5 - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Margot en Rick - WaarBenJij.nu Dag 2,3,4,5 - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Margot en Rick - WaarBenJij.nu

Dag 2,3,4,5

Door: Rick

Blijf op de hoogte en volg Margot en Rick

03 Maart 2006 | Costa Rica, San José

Het heeft een tijdje geduurd maar hier zijn we eindelijk weer eens. Costa Rica is absoluut een land van onbegrensde mogelijkheden,maar qua telecommunicatie is het niet best. Op Dag 2 moesten we om 7 uur aan het ontbijt. Daar schoven nog twee mensen aan bij de groep. We hebben een gezellige groep met veel ´oudjes´ en jongere ouderen. Wij zijn zo´n beetje de oudere jongeren, maar vermaken ons opperbest. De reis ging naar Ensenada lodge. Onderweg hebben we koffie gedronken bij een tent die ook nog een soort van vlindertuintje had. Was leuk. Een nestelende kolibrie gezien en een Toekan, die weliswaar gevangen zat, maar het begin was er. Aangekomen bij de Ensenada lodge, via een zeer slechte weg, zagen we het paradijs. De mooie vogels vlogen ons meteen tegemoet, uitzicht op de Golf van Nicoya, en een mooi zwembad. Ook de lodge was perfect en voorzien van hangmat. Margot spotte binnen 5 minuten een groep brulapen die al snel werden vastgelegd op de gevoelige plaat. Ook zagen we een enorme leguaan. Een goede start dus. Op dag 3 moesten we vroeg uit de veren want we gingen paardrijden. Daarmee hobbelden we door de natuur want het waren zeer goed afgerichte paardjes. Het eindpunt was een uitzichtpunt met zicht op de omgeving. Rijstvelden, meertjes en de zee vormden de hoofdmoot. Na een snelle duik in het zwembad, wat velen slecht is bekomen, verbrand ..... gingen we met een boot een mangrove tocht maken. Grote groepen aalsgolvers en pelikanen lachten ons tegemoet. OOk zagen we roze lepelaars en witte en blauwe reigers. We worden nog echte vogelspotters. Op dag 4 waren we vroeg op 6.00 uur, om vogels te spotten. We hebben er verscheidene vastgelegd. Vervolgens gingen we naar Rincon de la Vieja. Het was een lange trip met een tussenstop bij een dierenopvang met poema´s, jaguars en vele vogels. Ook stopten we in Liberia waar we een lekkere lunch hebben genuttigd. Via een dramatisch slechte weg kwamen we uiteindelijk bij de Buena Vista Lodge. Na een gevecht met vele insecten en vervolgens een drankje en een hapje sliepen we in. Op dag 5 wachtte een pittige wandeling naar 3 watervallen en een Hot Spring. Wederom vogels, apen en leguanen gezien. Ook hebben we gezwommen in het water bij de waterval. Er was een natuurlijke glijbaan. Na 3.5 uur kwamen we bij de Hot Spring. Lekker even luieren en geluncht. Een zwaar stukje wandelen bracht ons om 15.30 uur terug bij de lodge en hier zitten we nu te tikken. Al met al bevalt het prima. Het is elke dag meer dan 30 graden en steeds zonnig. De groep is een gemeilleerd gezelschap, maar het klikt, dus we gaan nog een mooie tijd tegemoet.
Veel sneeuwplezier in Nederland, wij gaan naar de bar.
Margot en Rick

• 03 Maart 2006 - 23:40

Egwin:

Klinkt toppie! Ik heb het hele verhaal over alle dieren,het mooie landschap en het mooie weer gelezen. Het enige dat ik makkelijk kon onthouden was de laatste zin over de bar! Geniet lekker, dan doen wij dat nog ff van de sneeuwpret.

• 04 Maart 2006 - 08:03

Mas:

wauw !! klinkt super. Enne Rick op een paard ..arm dier .. mag ik daar een foto van .. ha ha.

Adios !

• 04 Maart 2006 - 10:45

Gerjan En Wendi:

Het klinkt allemaal helemaal te gek! Echt vakantie. Mooi weer, gezellige groep en leuke dingen te doen. En dan wij hier in de sneeuw, wij verlangen ook naar de zomer en de vakantie!!!! Nog heel veel plezier daar en we wachten op nadere berichtgeving! Groet Nwl.

• 04 Maart 2006 - 10:47

Dirk En Henny:

We hebben het verslag gelezen.Te gek zeg.Wat weer een belevenissen.vooral dat paardrijden van Rick.Dapper hoor.Wij hebben vandaag ook zon,alleeen niet zo warm.Ga nog veel spo(r)tten,maar vooral genieten.Ik ga maandag weer aan het werk.Het gaat weer wat beter.

• 04 Maart 2006 - 23:35

Marry En Herry:

Natuurlijk hebben wij jullie verhaal ook gelezen en er ook zo onze gedachten bij, bedoel!
    lekker daar tussen al die dieren. Of het jullie wat kan schelen of niet daar verweg maar Martijn en Maaike hebben een jonge dochter, Berber heet ze. Verder vallen we jullie niet lastig met die gewone dagelijkse dingen, bedoel!in vergelijk wat jullie daar allemaal zien, groetjes en geniet maar fijn , Ma en Pa