Eindelijk: De zon...en nu weer niet - Reisverslag uit Sydney, Canada van Margot en Rick - WaarBenJij.nu Eindelijk: De zon...en nu weer niet - Reisverslag uit Sydney, Canada van Margot en Rick - WaarBenJij.nu

Eindelijk: De zon...en nu weer niet

Door: Rick en Margot

Blijf op de hoogte en volg Margot en Rick

17 Juli 2011 | Canada, Sydney

Hoi allemaal,

Gisteren zijn we met droog weer uit Koe Hoofd vertrokken, maar al snel kregen we de gebruikelijke regen te verwerken. Dat was ook voorspelt. In de middag zou het droog worden in onze aankomstplaats Codroy. En ook dat klopte. We hebben gisterenmiddag volop kunnen genieten van het mooie weer en mooie plaatjes kunnen maken. Onze locatie was uniek. We zaten bij een vuurtoren in het wachtershuisje. Een B&B. Erg leuk. We gingen in het plaatsje uit eten, maar helaas was het restaurant vol. Alle 5 tafels waren bezet :)
Gelukkig waren er 4 Canadezen die aanboden dat we bij hun mochten aanschuiven. Er was namelijk ook geen ander restaurant in de wijde omgeving. We hebben leuk gebabbeld over van alles en nog wat en ook lekker gegeten.
Vanochtend was het weer vroeg dag. What's new? We moesten met de ferry over naar Nova Scotia. Daar stond zo'n 7 uur voor. Het weer was prachtig en ja, nu zaten wij de hele dag op de ferry. We hebben onderweg nog dolfijnen gezien en nog 1 geluk bij een ongeluk, de reis ging voortvarend en we waren 1 1/2 uur eerder ter plekke. Die winst werd meteen door ons ingevuld want het was immers mooi weer. En niet gewoon mooi weer, maar meteen 30 graden. We besloten de geplande Puffincruise vandaag te doen ipv morgen. En het was weer of de duvel er mee speelde: sluierbewolking voor de zon. Het bleef gelukkig warm en we hebben een hele mooie boottcht gehad. Veel Puffins, maar voral ook Bald Eagles gezien. Nu zitten we in het Delta Hotel in Sydney met Harbourview. Erg mooi, ook al is het nu donker. Morgen gaan we naar Cheticamp. Het weer zal morgen weer wisselvallig zijn, maar als we de Piet Paulusma van Canada moeten geloven, wordt het dinsdag en woensdag zomer in Atlantisch Canada. Hulde!
Groet, Margot en Rick

• 18 Juli 2011 - 05:42

Egwin:

Hey broertje, laat je niet gek maken hè...
    Dat was ook voorspelt? Met een "t", is dat Canadees? :-)
    Geniet nog ff van het weer daar en de mooie plaatjes.
    Van de maand juli in NL ga je ook niet gelukkig worden :-)

Groet'n

• 18 Juli 2011 - 07:18

Fam Bruins.:

Hallo Rick en Margot, nou hopelijk wordt het bij jullie ook mooi weer en kunnen jullie nog lekker genieten.
    groetjes uit een herfstachtig de wijk.

• 18 Juli 2011 - 11:04

Margot En Rick:

Was dat het eerste schrijfvoutje? Dan valt het nog mee toch?
    Net wakker geworden in ons luxe King Size bed. Ik heb Margot vanochtend weer terug gevonden 2 meter verderop. Nu weer door naar het zuiden.

• 18 Juli 2011 - 14:51

Dirk En Henny:

Hopelijk blijft de zon nu eens een paar dagen schijnen,dat hebben jullie wel verdiend.Maar ja, aan het weer kun je niets veranderen. Je moet het nemen zoals het is. En Rick, we hopen wel dat je Margot blijft zoeken, anders moet je de laatste dagen alleen op pad.Niet zo gezellig, toch? Nog veel plezier en pas goed op elkaar.

• 18 Juli 2011 - 15:39

Gerjan En Wendi:

Kijk dan toch nog een paar dagen mooi weer, zou lekker zijn hoor. Hier is het herfstachtig en dat in de zomer. Niet grappig. En leuk om te lezen dat jullie in mooie onderkomens zitten en dat jullie gezellig vrienden maken zo onder het lekkere eten. Groot gelijk, je moet wat hé. Veel plezier nog.