Kleine walvissen - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Margot en Rick - WaarBenJij.nu Kleine walvissen - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Margot en Rick - WaarBenJij.nu

Kleine walvissen

Door: Rick en Margot

Blijf op de hoogte en volg Margot en Rick

20 Juli 2011 | Canada, Ottawa

Hoi allemaal,
We zijn gisteren het water nog op geweest in de Zodiac. We hebben dat al eens eerder gedaan maar dit verveelt nooit! Geweldig veel power in zo'n klein bootje. Het leek allemaal mooi. De tour van 15.00 uur ging niet door vanwege de mist. Toen hebben we ingeschreven voor die van 17.00 uur. Die ging door, want het was erg helder in de haven. Eenmaal op volle zee werd het erg mistig. Na twee uur gevaren te hebben, geen resultaat. Toen werd de terugvaart ingezet, dachten we. Het was een 100% guarantee trip, en dus zouden we ons geld terugkrijgen als we niets zouden zien. Ineens werd er alarm geslagen en we dachten dolfijnen te zien. Het waren echter Pilot Whales en wel zo'n stuk of 20. Ze zwommen rakelings langs de zodiac en bleven heel dichtbij. Een ervaring om nooit te vergeten.
Vandaag zouden we nog met een gewone boot het water op, maar het was weer zo mistig dat we dat gelaten hebben voor wat het is. We hebben via allerlei scenic routes de dag doorgebracht. Het was zo'n 26 graden en zonnig en we hebben veel mooie natuur gezien. Bald Eagles en ijsvogels gezien en vastgelegd. Nu zitten we in een upperclass B&B. Echt wat voor ons. We hebben zojuist voor 80 dollar gegeten....
Het was wel erg lekker en het is hier verder ook prima voor elkaar. Morgen moeten we nog een klein stukje van 230 km overbruggen. Dan zitten we fors over de 6000 km (hetgeen vrij veel is voor een reis die 4500 km zou moeten duren) en aan het einde van onze geweldige reis. Om 22.00 uur plaatselijke tijd (= 03.00 uur Nederlandse tijd) vliegen we terug naar Nederland via Reijkjavik. Ondanks het feit dat het regelmatig wat minder was met het weer, hebben we een hele mooie vakantie gehad in een land dat zo verschrikkelijk groot is dat je wel een half jaar nodig hebt om alles te kunnen zien. Newfoundland bijvoorbeeld is ca. 3x zo groot als Nederland en heeft 1/2 miljoen inwoners. Labrador is veel en veel groter dan Newfoundland en heeft net zoveel inwoners als Meppel, om maar een indruk te geven. Het hele eenzame vonden we al met al wel meevallen. Men is druk doende om Labrador aan te laten sluiten bij het land der levenden en je komt er echt genoeg mensen tegen. Tegenvaller is dat we geen beren en kariboes hebben gezien. Moeten we nog een keer terug ook....
Jullie allemaal bedankt voor het lezen van de verslagen en voor jullie enthousiaste reacties. De foto's zien jullie later wel.
Tot later allemaal en voor diegenen de nog vakantie hebben, heel veel plezier en goed weer.

Groeten van Margot en Rick

• 20 Juli 2011 - 23:24

Herry En Marry:

We wensen jullie een heel goede terugreis toe en verheugen ons op jullie foto,s en verhalen. Tot later dan maar.

• 21 Juli 2011 - 05:36

Gerjan En Wendi:

Super gezicht hé, die walvissen. Een mooi toetje zo op het einde van de trip! Een goede terugreis gewenst.

Groetjes uit Nieuwleusen

• 21 Juli 2011 - 12:06

Gerda:

Goh alweer voorbij. de thuisreis is begonnen. Ik vond het een prachtig verslag. werd er af en toe mistig van maar de mooie ervaringen blijven bestaan.ik ben benieud naar de fotoos. goede reis en ik hoortwel.

• 21 Juli 2011 - 20:19

Fam Bruins:

Hoi Rick en Margot, wat een enerverende verslagen van wat jullie allemaal hebben gezien, super hoor een goede terugreis gewenst en tot gauw. Groetjes uit de Wijk