Mooi (al) weer. - Reisverslag uit Cow Head, Canada van Margot en Rick - WaarBenJij.nu Mooi (al) weer. - Reisverslag uit Cow Head, Canada van Margot en Rick - WaarBenJij.nu

Mooi (al) weer.

Door: Rick en Margot

Blijf op de hoogte en volg Margot en Rick

14 Juli 2011 | Canada, Cow Head

Hallo allemaal,

Gisteren einde dag was het droog en we zijn op Elandjacht gegaan. Dit gebied van Newfoundland zou ongeveer de hoogste Moose dichtheid van de wereld moeten hebben. Ook dit hebben ze weer goed voor ons verborgen weten te houden. We hadden na een uur precies 1 eland van afstand gezien en we besloten terug te rijden. Ik ging aan de kant om een auto te laten passeren en ineens stonden we oog in oog met een mannetjes eland. Deze stond op 3 meter te grazen. Hiervan hebben we nog wat foto's kunnen maken maar het was inmiddels dusdanig donker dat dit met 3200 iso moest gebeuren.
Vandaag zijn we met erg mooi weer (lees: zonnig maar wel maar 11 graden) naar Cow Head gereden. Wederom over een weg met hoog Moose gehalte. We hebben er maar 1 gezien. Gaat lekker met ons en het wild.
Mooi hotelletje in Cow Head en doorgereden naar Western Brook Pond. Eerst moetsen we drie kilometer lopen en van daar uit vertrok de boot door een fjord. We waren mooi op tijd en het was inmiddels een graag of 17 en zonnig totdat we de boot op gingen. Toen werd het bewolkt. Het gaat ook lekker tussen ons en boten. De tocht was erg mooi en deed aan Noorwegen en Nieuw-Zeeland denken. Nu gaan we een hapje eten in het hotel en hopen dat we morgen nog wat kunnen ondernemen. De weersvoorspellingen zijn weer niet al te best, maar hoop doet leven.
Groeten uit Koe Hoofd.
Margot en Rick

• 14 Juli 2011 - 22:03

Egwin:

Joh, slechter dan het weer hier kan het niet zijn.
    Geniet ervan en blijf vooral nog ff lekker weg, de eerste dagen wordt het hier ook niet beter.
    Succes met de verstopte dieren en de boten...

• 14 Juli 2011 - 22:23

Marry En Herry:

Ik lees dat het jullie allemaal, op z'n zachts gezegt, niet erg mee zit maar moet houden is in deze een belangrijk gegeven, zegt een "wijze vader uit Meppel. We hopen dat de laatse lootjes nu eens niet het zwaarst wegen, veel geluk, Ma en Pa

• 15 Juli 2011 - 06:22

Poldertjes:

We hopen dat de komende week veel mooie plaatjes voor jullie mag opleveren.
    Margot, alvast van harte met je verjaardag!

Poldertjes!

• 15 Juli 2011 - 08:19

Herry En Marry:

Margot , we feliciteren je van harte met je verjaardag en gunnen je morgen een zonovergoten mooie dag.
    groeten en liefs.

• 15 Juli 2011 - 17:53

Henny En Dirk:

Dit wordt geen zonovergoten vakantie voor jullie maar hopelijk wel een met veel mooie herinneringen. Jullie hebben nog bijna een week te gaan dus nog tijd genoeg voor enkele mooie dagen en voor veel mooie plaatjes.
    We wensen jullie nog heel veel plezier.
    Groetjes uit Ruinen.

• 15 Juli 2011 - 21:11

Gerrit En Ellie:

Wisselende belevenissen, wisselende temperaturen, wisselende weersomstandigheden, wisselend succes met het maken van gewenste foto's maar een ding is zeker en dat is dat Margot morgen weer een jaartje ouder wordt.
    Van harte gefeliciteerd en laat je maar eens goed door Rick verwennen morgen.
    Groetjes uit Meppel