Een aardig dagje - Reisverslag uit St. Anthony, Canada van Margot en Rick - WaarBenJij.nu Een aardig dagje - Reisverslag uit St. Anthony, Canada van Margot en Rick - WaarBenJij.nu

Een aardig dagje

Door: Rick en Margot

Blijf op de hoogte en volg Margot en Rick

13 Juli 2011 | Canada, St. Anthony

Hoi,

Wederom internet en dus een snel bericht.
Gisteren zijn we opgenomen in het Guiness Book of records. We zijn de eersten die heel Labrador doorgereden zijn, zonder een dier te zien. Die eer hadden we liever aan een ander gelaten, maar ja.
Vanmorgen om 6.00 uur opgestaan en om 8.00 uur met de ferry vertrokken. Het was droog, in tegenstelling tot het weerbericht.De oertocht verliep prima en binnen een uur in Newfoundland zagen we onze eerste Mooses (Elanden). Nog een beetje ver weg maar er volgt vast meer.In St. Anthony aangekomen hebben we meteen een Iceberg & Whalewatch geboekt omdat het nog altijd droog was. Erg warm is het met 7 graden celcius niet echt. Margot had op de ferry nog een jas gekocht omdat we dit weer niet hadden verwacht. Deze kon meteen dienst doen. Om 13.00 uur vertrok de boot. De zee was erg wild waardoor de schipper werd beperkt in waar hij heen kon. We hebben inmense ijsbergen gezien, wat dan ook meteen de hoofdmoot werd van de trip. Het was simpelweg ondoenlijk om verder de zee op te gaan. Bad luck!
Bij terugkomst zijn we naar ons hotel gegaan. Kamer 105 bleek een deluxe suite. Waar we dit aan hebben verdiend is onbekend, maar het presentje werd met plezier aangenomen. Een Queensize bed en een eigen keukentje met oven en magnetron. Luxe all over. Nu gaan we naar de supermarkt. Morgen vroeg op stap om Elanden te zien en vast te leggen. Morgen wordt het mooi weer, zegt men. Morgenmiddag gaan we naar Cow Head bij Gros Morne National Park. Later meer vanuit een nu nog grijs St. Anthony.

Margot en Rick

• 13 Juli 2011 - 19:15

Meekie:

He hallo vakantie gangers
    We lezen jullie verhalen met veel plezier !
    Jammer dat het weer niet altijd top is !
    Heerlijk in de luxe suite bij komen
    Geniet er lekker van !!
    groetn uut slaghaarn

• 14 Juli 2011 - 08:25

Herry En Marry:

Leuk om steeds weer van jullie te horen.Doe goed je best met de camera en geniet , dan zien wij later wel de plaatjes. liefs van ons.

• 14 Juli 2011 - 17:47

Henny En Dirk:

We hebben het verslag weer met veel plezier gelezen en hopen dat jullie de komende dagen mooi weer zullen hebben en nog volop kunnen genieten.
    We willen Margot alvast hartelijk feliciteren met haar verjaardag (dikke kus van ons) en maak er samen een gezellige dag van. Wij zullen er ook een op drinken (proost!) Groetjes uit een grijs en regenachtig Ruinen en tot horens maar weer.
    Veel liefs ma en pa.

• 15 Juli 2011 - 09:37

Jeroen & Marjan:

Hoi vakantiegangers,
    Blijft leuk jullie verhalen te lezen, ondanks wat pech met weer, auto en dieren bleven jullie toch ook weer heel veel moois!
    Margot alvast een fijne verjaardag daar in Canada.

Groetjes Jeroen, Marjan & kids.