De eerste 3 dagen - Reisverslag uit Pilanesberg Center, Zuid-Afrika van Margot en Rick - WaarBenJij.nu De eerste 3 dagen - Reisverslag uit Pilanesberg Center, Zuid-Afrika van Margot en Rick - WaarBenJij.nu

De eerste 3 dagen

Door: Margot en Rick

Blijf op de hoogte en volg Margot en Rick

22 Oktober 2013 | Zuid-Afrika, Pilanesberg Center

Hallo allemaal, hier een eerste bericht uit Zuid-Afrika.

Dag 1: op dag 1 werden we om 6.15 uur opgehaald door Dirk en Henny om naar Schiphol te rijden. Daar aangekomen bleek het behoorlijk druk. We moesten achteraan sluiten bij een enorme rij, maar die verdween gelukkig als sneeuw voor de zon. Na een bakkie koffie namen we afscheid en gingen door de douane, gek genoeg zonder problemen. Normaal is er altijd wel wat.
De vlucht vertrok met een vertraging van een half uur. We vlogen met KLM en het was een perfecte vlucht. Veel versnaperingen en entertainment (films en muziek), dus de reis vloog voorbij.
In Johannesburg aangekomen hebben we kennis gemaakt met de groep en zijn we naar onze eerste lodge gebracht. Het weer was vrij beroerd. Veel regen en onweer, maar de lodge was prima.
Dag 2: de volgende ochtend vertrokken we om 7.30 uur naar Pilanesberg. Daar aangekomen konden we lunchen en inchecken voor onze tent. Na een hele regenachtige ochtend werd het in de middag wat droger en toen hebben we een eerste game-drive gemaakt.
Het bleef bij een olifant, giraffes, zebra's en gnoes, maar het was een vermakelijk tripje. 's Avonds hebben we lekker gegeten in het restaurant. We zijn weer wat gewend aan de Z-Afrikaanse bediening.

Dag 3: Na een goede nacht volgde een hele dag Game-drive. Het was droog, maar nog niet heel warm. Prima weer voor een tochtje.
We hebben wat beesten aan ons lijstje toegevoegd, waaronder 8 neushoorns en een aantal krokodillen (baby's).
's Avonds hebben we genoten van een brai, georganiseerd door onze hyperactieve reisleidster Cordy. Zij doet echt alles om het ons naar de zin te maken en ze doet dat ook nog eens met heel veel plezier.

Dag 4: de dag is stralend begonnen en dan loopt de temperatuur ook meteen flink op. We zijn nu onderweg naar onze volgende lodge, waar we straks op zoek gaan naar nieuwe beesten. Vanochtend hebben we nog een aantal mooie plaatjes kunnen schieten. We hopen dat vanmiddag te kunnen voortzetten.

Alles dus prima hier.

Groeten aan iedereen.

Margot en Rick

• 22 Oktober 2013 - 11:31

Iris:

Leuk om wat van jullie te horen! Ik verheugde me al op jullie eerste berichtje. Wij hebben gister ook olifanten, giraffen, gnoes, zebra's, neushoorns en krokodillen gespot ... in de dierentuin in Emmen ;-) En daar hebben we het natuurlijk vaak over jullie gehad. Jullie zien alles in het echt ... al verbeterden de kinderen ons ... wij zagen ook echte dieren, maar niet in het wild! ;-)
    Heel veel plezier verder!

• 22 Oktober 2013 - 14:11

Herry En Marry:

Hoi Rick en Margot,
    Wat fijn om wat van jullie te horen en vooral dat jullie het goed hebben.
    We hopen dat je vandaag veel nieuwe beesten zult zien.
    Geniet vooral en wij horen graag wat jullie beleven.
    liefs van Herry en Marry.

• 22 Oktober 2013 - 16:11

Henny En Dirk:

Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad en alles goed gaat daar in Zuid Afrika. We hopen dat jullie nog veel plezier beleven en dat het een gezellige groep is. De reisleidster is zo te lezen in ieder geval oké. We hebben Elin vandaag weer op bezoek en genieten dus ook volop.
    Groetjes van ons en een dikke kus van Elin vanuit Ruinen.

• 22 Oktober 2013 - 16:34

Gerda:

Moi laiverds, dat is nu wel het laatste waar een mens aandenkt: regenkleding in Afrika !!!! Fijn dat het weer wat opknapt. Schiet maar veel mooie plaatjes en geniet !!! Gr.gerda

• 22 Oktober 2013 - 18:03

Ellen Ruberg:

Leuk wat van jullie te horen. Laat nu dat Afrikaanse zonnetje maar lekker schijnen....

• 22 Oktober 2013 - 21:06

Gerjan, Wendi En Elin:

Kijk dat zijn de berichten, klinkt helemaal goed, behalve het weer. Maar daar is niks aan te doen hé. Hopelijk blijven jullie de rest van de reis ook met positieve verhalen komen. We kijken er naar uit.

Groetjes van ons.

• 23 Oktober 2013 - 15:18

Sicco:

Hey, Margot en Rick,

Fijn om te lezen dat jullie vakantie een goede start heeft gemaakt, net nu het in ons kikkerlandje bijna lente is ;-) Maar goed heel veel plezier verder. XX

• 23 Oktober 2013 - 19:49

Dikkie:

Jammer dat het weer bij aankomst in ZA niet al te best was, maar zo te lezen is dat al dubbel en dwars goed gemaakt door wat jullie al hebben gezien. Leuk dat jullie vakantie al zo mooi begonnen is, geniet van alles om je heen.
    Groetjes Dikkie

• 24 Oktober 2013 - 12:55

Jan En Ine:

Dat klinkt heel goed, en het weer is inmiddels ook mooi, dus wat
    willen jullie nog meer!
    Geniet ervan, we horen graag weer van jullie,

Groetjes Jan en Ine