Dag 7-12 - Reisverslag uit Tshipise, Zuid-Afrika van Margot en Rick - WaarBenJij.nu Dag 7-12 - Reisverslag uit Tshipise, Zuid-Afrika van Margot en Rick - WaarBenJij.nu

Dag 7-12

Door: Margot en Rick

Blijf op de hoogte en volg Margot en Rick

30 Oktober 2013 | Zuid-Afrika, Tshipise

Hallo allemaal.
Het valt nog niet mee om te internetten hier. Vandaar de weinige berichten.
Op dag 7 vertrokken we naar het alom bekende Krugerpark. Al snel vonden we daar nr. 4 van de big five: de buffel. Bij de lodge was een watergat waar je na zonsondergang dieren kon spotten. We zagen van het ene op het andere moment zo'n 200 buffels voor onze neus verschijnen. Onvergetelijk.
Op dag 8 gingen we al gamedrivend naar de volgende lodge. Uiteindelijk is het wel steeds een gevlieg om daar tijdig aan te komen. Nu hadden we nog een sundowndertour deels in het donker en ja hoor: twee luipaarden. De bigfive weer compleet.
Op dag 9 zouden wij om 5.00 uur een game drive doen. Juist op dat tijdstip was het droog maar ondanks dat werd de rit toch gecancelled vanwege mogelijk onweer... Daar sta je niet om 4.15 uur voor op :-( Later die ochtend gamedrivend naar de derde lodge in Kruger waar we een dramatische sundowndertour hebben gehad. Ongeïnteresseerde gids ...
Op dag 10 naar Swaziland. 2 dagen geen stroom en een geweldige lodge. Veel dieren bij de waterhole en leeuwen gezien tijdens de gamedrive. Jammer dat we weer verder moesten. ..
Nu zitten we in de Wildfees ecolodge in Hluhluwe imfolozipark. Er is een wijziging geweest in onderkomens. We zouden namelijk een luxe lodge hebben maar zitten nu echt flut. Jammer maar helaas. Al met al gaat het goed. Krugerpark haalt het bij lange na niet tov Masai Mara en Serengeti. Swaziland was top. Morgenochtend gamedrive en morgenmiddag boottochtje. Hopelijk mooi weer want ondanks goede temperaturen is het niet echt stralend.
Om 19.00 diner en dan naar bed want morgen weer vroeg dag.
Groet, Margot en Rick

• 30 Oktober 2013 - 17:11

Gerda:

Maarrrrrr de big 5 op de plaat neem ik aan! Tussen de regels door lees ik toch wel het grote genieten. En slapen ???? Doe je maar bij thuis komst . Toch?? Laiverds, gewoon genieten en dat lukt wel!!! Gr.gerda

• 30 Oktober 2013 - 17:15

Margot En Rick :

Het grote genieten is er zeker hoor. Op zo'n smartphone verslagen tikken is alleen niet handig en dus hou ik het kort. Schitterende reis, alleen iets hectischer dan verwacht.

• 30 Oktober 2013 - 17:29

Gerrit En Ellie:

Na een dikke week afwezig te zijn geweest jullie prachtige verslagen zojuist net allemaal gelezen.
    Het is weer een reis met verassingen en met een duidelijke avontuurlijke inslag en dat is net wat jullie graag willen toch ?
    Blijf genieten en maak vooral vele foto's van al het bijzondere wat je daar tegen komt met de hoop dat het weer ook nog een beetje gaat meewerken.
    Groetjes Gerrit en Ellie.

• 30 Oktober 2013 - 18:24

Jan En Ine:

200 Buffels????, niet te geloven, daar willen we heel graag de foto's van zien,
    volgend jaar hopelijk!
    Natuurlijk genieten, jullie zijn wel wat gewend na zoveel reizen!
    Heel veel zon morgen en nog veel reisplezier!
    Groetjes uit Brabant.

• 30 Oktober 2013 - 18:58

Jeroen En Marjan:

Klinkt allemaal erg mooi.
    Leuk om de verslagen van jullie door te lezen.
    Groetjes van ons en geniet ervan.

• 30 Oktober 2013 - 19:30

Dikkie:

Dat het internet niet snel is en dat je niet overal kunt internetten is voor ZA niet ongewoon. Onze zoon is daar aan het werk geweest als ICT-er en vertelde dat ze soms helemaal geen internet hadden, dan lag alles plat. Dan doen we het toch met de berichten die we wel ontvangen. En als ik dan lees wat jullie al hebben gezien. Da's echt genieten. :)
    Geniet nog maar even van alles wat je ziet en meemaakt.
    Groetjes Dikkie

• 30 Oktober 2013 - 20:07

Herry En Marry:

Fijn hoor zoveel mooie berichten en we zijn blij dat jullie zo genieten.
    Het maakt ons erg nieuwsgierig naar de foto,s straks.
    Maak er nog een mooie tijd van.
    liefs van ons.

• 30 Oktober 2013 - 20:16

Iris:

Leuk om (eindelijk ;-) weer wat van jullie te lezen. 200 buffels?! ... wauw!!!
    Krugerpark is dan weer het enige dat ik ken, maar beroemd is dus niet per definitie het mooist.
    Zo te lezen zijn we niet de enigen die uitkijken naar jullie foto's.
    En volgende keer toch een tablet mee? ;-)

• 30 Oktober 2013 - 20:20

Henny En Dirk:

Fijn dat jullie al weer zoveel dieren hebben mogen spotten daar in Zuid Afrika en hopelijk staan ze ook goed of de foto's zodat wij er als jullie terug zijn ook nog even van kunnen genieten.
    Het gaat zo te horen prima alleen uitslapen (wat toch ook min of meer bij vakantie hoort) is er daar niet bij. 's Morgens vroeg opstaan voor de gamedrives, maar dat is het wel waard toch?
    Hopelijk laat het zonnetje zich deze laatste week ook nog wat meer zien. We wensen jullie nog heel fijne dagen toe. Hier is alles oké en we kijken uit naar het volgende bericht.
    Groetjes uit Ruinen.

• 30 Oktober 2013 - 20:55

Ellen Ruberg:

Lijkt me fantastisch! Fijne reis nog!

• 01 November 2013 - 08:21

Gerjan, Wendi En Elin:

Gaaf hoor de big 5 weer compleet, blijft mooi! En we hopen dat jullie de komende dagen nog een beetje droog weer krijgen, is toch net wat prettiger allemaal. Geniet nog van het mooie Afrika.

Groetjes ons allen.

• 03 November 2013 - 12:18

Bert En Judith:

He super om van jullie te horen en de verhalen te lezen .
    En terug te denken en dromen aan onze Afrika reis
    Geniet er lekker van tijdens het hobbellen en stuiteren op de Afrikaanse wegen

Groeten uit Slagharen