Aankomst en verblijf in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Margot en Rick - WaarBenJij.nu Aankomst en verblijf in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Margot en Rick - WaarBenJij.nu

Aankomst en verblijf in Kaapstad

Door: Rick

Blijf op de hoogte en volg Margot en Rick

02 November 2006 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal,

Nadat Wendi en Gerjan ons naar Schiphol hadden gebracht (waarvoor nogmaals dank) vertrok ons vliegtuig een uur te laat. Reden was het slechte weer waardoor de aansluiting niet al te best was. Om 10.45 uur gingen we de lucht in. Het was een goede vlucht al went zo'n lange tijd in een vliegtuig nooit. Onderweg hadden we al met enkele medereizigers van Djoser kennis gemaakt. Overigens is KLM in te schalen vlak boven Martinair maar nog ver onder Singapore Airlines. Tot zover de consumententest. Om 22.15 uur Z-Afrikaanse tijd kwamen we in Kaapstad aan. Gek genoeg precies op schema. Na lang wachten op onze medepassagiers, er waren wat problemen bij de douane, kwamen we pas om 0.30 uur aan in ons hotel. Het is een eenvoudig maar leuk hotel in het Centrum van deze, toch wel, wereldstad. Toen we vanochtend wakker werden bleek het weer niet al te best en was de tafelberg in nevelen gehuld. Robbeneiland konden we ook al niet bezoeken want deze was al t/m zondag volgeboekt. Het begint lekker, dachten we. Dan maar met een groep naar het Waterfront. Dit is een modern shopping center in de haven. Onderweg daar naartoe, met de benenwagen, trok het al een beetje open. Het is overigens niet verstandig om in Kaapstad met z'n tweetjes te gaan wandelen. Niet veilig. Na wat geshopt te hebben besloten we de topless bustour te gaan doen en bij de kabelbaan van de tafelberg uit te stappen. Topless betekent overigens niet wat ik dacht, maar het was een bus zonder dak. De Kaapstad open. Bij De Tafelberg aangekomen bleek de Kabelbaan open en de top zichtbaar dus gaan met die banaan. Boven aangekomen hadden we echt een magnifiek uitzicht over Kaapstad en omgeving. Na wat eten zijn we weer naar beneden vertrokken. Met de bus weer naar het Waterfront en nu zitten we in een internetcafe te tikken. Vanavond om 19.00 uur gaan we eten en morgen hebben we een dagtour naar Kaap de Goede Hoop. 'Hopeijk' zien we dan walvissen en pinguins. Zeeleeuwen zien we zeker.
Groeten vanuit een nu zonnig Kaapstad en tot later.

Margot en Rick

• 02 November 2006 - 14:56

Egwin:

Top dat jullie goed aangekomen zijn. Mijn oud-collega is net terug uit Kaapstad...
    Have fun en tot horens...

• 02 November 2006 - 15:01

Iris:

Ha vakantiegangers,

Op Mara's emailadres ontvang ik jullie berichtjes gelukkig wel, dus ik ben er direct bij. Jullie hebben de eerste dag duidelijk niet stil gezeten (dat in tegenstelling tot in het vliegtuig).
    Is de temperatuur ook een beetje aangenaam daar? Hier is de herfst echt begonnen, maar dat hadden jullie nog net mee mogen maken. Het gevolg is wel een snotterige man en dochter, maar voorlopig blijf ik zelf gelukkig buiten schot (ik hem mijn portie al gehad denk ik).

Groetjes, Iris

• 02 November 2006 - 15:46

Jan En Ine:

Fijn te horen dat jullie goed aangekomen zijn!
    Hier is het inmiddels koud dus geniet maar van de zon!
    Veel plezier en wij kijken uit naar het volgende verslag.
    Groetjes Jan en Ine

• 02 November 2006 - 15:47

Dirk En Henny:

Wat vervelend dat jullie een uur vertraging hadden, en dat aan het begin van de vakantie, maar jullie hebben nog een hele tijd te gaan. Gelukkig hebben jullie wel een goede vlucht gehad en kan het echt beginnen.We hopen dat het weer een toffe vakantie word.Papa is vandaag druk bezig geweest met de foto's van onze reis. We hopen dat jullie net zo genieten als wij dat hebben gedaan.
    Geniet er van en tot horens . Groet pap en mam.

• 02 November 2006 - 16:49

Wendi En Gerjan:

Wat vervelend nog een uur later vertrekken, maar ja, het is niet anders en het weer was ook erg slecht. Maar de harde storm heeft ook wel weer in jullie voordeel gewerkt, want zo waren jullie lekker snel (nou ja, snel?) op de plaats van bestemming. Het begin klinkt niet al te super, maar met al die vertragingen, die scherpe controles en overvolle boeking Robbeneiland, maar laten we hopen dat het vanaf nu alleen maar leuk(er) wordt! Geniet ervan en ik hoop dat jullie fit zijn en geen last krijgen van ziektes o.i.d. Heel veel plezier en tot het volgende bericht.
    Groet Wendi en Gerjan
    ps. Wat voor groep is het?

• 02 November 2006 - 16:52

Marcello:

Uur vertraging .. ja, ja. Natuurlijk veel te veel bagage (en Rick)waardoor het vliegtuig moeite had met opstijgen. De Tafelberg staat ook mijn verlanglijstje, ik begrijp dat jullie mazzel met het uitzicht gehad hebben. Lijkt het wat op de Prekestolen, de Tafelberg is toch ook een plateau ?
    Kzit nu in Toscane waar het vannacht ook rond het vriespunt wordt, terwijl het een paar dagen geleden nog overdag 25 graden was.

Ciao.

• 02 November 2006 - 16:56

Geuchien, Geke&kids:

He vakantiegangers,
    Er gaat een wereld voor ons open!!!!Wat leuk om ook tijdens de vakantie zo contact te hebben!Ben best jaloers hoor als ik jullie verhaal zo lees, want wij hebben onze vakantie er net op zitten.Vanuit een koud en buiig(ik weet niet of ik dat wel goed schrijf) nederland : HEEL VEEL PLEZIER EN GENIET ERVAN EN VAN ELKAAR!!!

Groetjes Geuchien,Geke en de kids

Oja we willen graag op de mailinglijst blijven staan.

• 03 November 2006 - 14:25

Marry En Herry:

Dus vandaag naar Kaap de goede Hoop om walvissen en pinguins te zien, spannend hoor! We zijn blij dat jullie zo genieten. Jaloers zijn we op de buitentemperatuur want hier is het bibberweer. Meer hebben we niet te melden, het ga jullie goed, liefs Ma en Pa.