Dag 1 t/m 3 - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Margot en Rick - WaarBenJij.nu Dag 1 t/m 3 - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Margot en Rick - WaarBenJij.nu

Dag 1 t/m 3

Door: Rick en Margot

Blijf op de hoogte en volg Margot en Rick

02 Juli 2011 | Canada, Ottawa

Hallo allemaal,

De vlucht is prima verlopen, al duurt 3 1/2 uur wachten in Reijkjavik toch wel weer lang. We landden rond 20.30 uur in Halifax (hier is het 5 uur vroeger dan in Nederland). Het duurde niet lang voordat we bij Avis stonden om onze auto op te halen. We hadden al gezien welke onze voorkeur had en dat bleek uiteindelijk ook 'onze' auto te worden. Een hagelwitte Ford Escape. Margot wil graag nog even vermeld hebben dat het hier om een gelimiteerde editie gaat. We hebben een panorama schuifdak en ook stoelverwarming. Laten we hopen dat we die niet nodig gaan hebben. Na de auto gecontroleerd te hebben op evt. schade (net 4000 km op de teller..), op reservewiel en krik, konden we op pad met ons 4x4 automaatje. Lekker autootje hoor. We moesten over een tolbrug om in Halifax te komen. We hadden geld gepint, maar we hadden natuurlijk geen 1 dollarmunt. We gingen in de 'change' rij staan. Netjes 20 dollar gewisseld en oprijden naar de hefboom. Die ging mooi niet open. Wij vonden de Canadezen meteen al weer erg traag, maar we waren naar het bleek vergeten de ene dollar in het daarvoor bestemde mandje te werpen om de hefboom te opnenen. Nu moest die beambte van zijn stoel afkomen en we konden duidelijk merken dat dat niet zijn hobby was. Zo, lekker begin in Canada.
Het hotel in Halifax is echt zo'n aankomsthotel. Geen sfeer, ontbijt niet inbegrepen, maar wel 17 dollar betalen om te parkeren....jammer. Goed geslapen en al vroeg op pad omdat we Peggy's Cove wilden zien en vastleggen zonder al teveel toeristen. Peggy's Cove heeft een vuurtoren die de meest gefotografeerde is van Nova Scotia, dus alle bussen stoppen er ook. Het is gelukt. We waren vroeg genoeg. Heerlijk weertje, zo'n 25 graden... Langs de kust vervolgden we de Lighthouse Route. Erg mooi allemaal. Tijdens een korte lunch kon ik meteen al een visarend vastleggen die met succes een vis had gevangen. In 1 dag zitten we al weer helemaal in de vakantie. Onze 2e locatie was Lunenburg. Een erg leuk plaatsje, alwaar we een knus hotelletje toegewezen hebben gekregen. Een prima kamer. Na het inchecken hebben we onze auto gepakt en zijn gereden naar Ovens Natural Park. Daar hebben we gewandeld langs de kust waarin een aantal grotten zitten waar goud werd gevonden. Niet echt interessant allemaal, maar we hebben de benen weer even gestrekt. Terug in Lunenburg hebben we het kleine plaatsje even bekeken. Erg leuk. 's Avonds gegeten in de Old Fisher Factory. Ook dit kon onze goedkeuring wegdragen.
Na wederom lekker geslapen te hebben, zijn we vanmorgen om 8.30 uur op pad gegaan naar Kejimkujik National Park.Onderweg er naartoe zag Margot een visarend die nestelde in een electriciteitspaal, nota bene gewoon langs de weg. Wij stoppen en we hebben een aantal mooie platen kunnen maken door ons opengeschoven panoramadak. In het nationaal park hebben we drie korte wandeligen gemaakt. Mooie natuur, maar eigenlijk gewone boswandelingen en dan met heeeeel veeeel muggen. Daarna zijn we doorgereden naar ons huidige onderkomen in Smiths Cove nabij Digby. Het is een B&B met een hele aardige eigenaar. We gaan zo een eetadresje zoeken. Morgen is het de dag van de Whalewatch. In de Bay of Fundy gaan we op zoek naar Walvissen en Dolfijnen. Gisteren hebben ze er 25! gezien. Als al het kruit nu maar niet verschoten is? Het wordt in ieder geval weer mooi weer, dus wie doet ons wat?
Tot zover. Zodra we weer iets te melden hebben en we hebben een internetgelegenheid, dan komt het hier weer te staan.
Groeten uit een zonovergoten Nova Scotia. Margot en Rick

• 02 Juli 2011 - 20:26

Margot En Rick :

De weersverwachting op deze site geeft regen aan voor morgen, maar hier zeggen ze echt dat de zon gaat schijnen....

• 02 Juli 2011 - 21:31

Gerjan En Wendi:

Kijk dat klinkt goed, mooi weer, veel te zien en een echt vakantiegevoel. Dat is zoals het hoort. Dat vakantiegevoel hebben wij hier in Fuerteventura ook hoor. Alles goed hier en zeker mooi weer, alleen hebben we hier geen visarenden gezien, het enige wat hier vliegt is een duif. Veel plezier nog.

Groet, Gerjan en Wendi

• 03 Juli 2011 - 06:38

Fam Bruins:

Zo, dat klinkt goed daar. Hebben jullie al een foto van die auto, want die willen we ook wel even zien.
    Rick, PSV heeft met 6-0 van Staphorst gewonnen. v/d Brom wel naar Arnhem. Ajax heb ik niet veel nieuws over, behalve dat de Zeeuw wel weg is voor 6 miljoen.
    Ik hou je op de hoogte, groetjes van ons, en nog een goede vakantie verder. Doegie

• 03 Juli 2011 - 08:04

Marry En Herry:

We zijn bli dat de reis goed is verlopen,en dat met die auto, dat zit wel goed. We hopen dat jullie veel walvissen en dolfijnen zien en en een beetje dichtbij zodat er mooie foto's gemaakt kunnen worden,
    liefs Ma en Pa

• 03 Juli 2011 - 09:08

Iris:

De foto's verschijnen al bijna op mijn netvlies bij jullie mooie eerste verhalen. ;-)
    Een hele fijne vakantie verder gewenst (want door een hectische week was ik er nog niet eens aan toegekomen om jullie dat te wensen).

Groetjes, Iris

• 03 Juli 2011 - 18:58

Jocelyne:

O, heerlijk, heerlijk. Klinkt allemaal weer heel erg mooi! Hopelijk hebben jullie morgen ook veel geluk met de walvissen en dolfijnen.
    Heel veel plezier, x Joos