Dag 4: vandaag is rood..... - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Margot en Rick - WaarBenJij.nu Dag 4: vandaag is rood..... - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Margot en Rick - WaarBenJij.nu

Dag 4: vandaag is rood.....

Door: Rick en Margot

Blijf op de hoogte en volg Margot en Rick

04 Juli 2011 | Canada, Ottawa

Hoi allemaal,

Vanochtend hebben we om 8.00 uur ontbeten en zijn aansluitend meteen naar Brier Island vertrokken. Geen wolkje aan de lucht, heerlijk weer.
Om op Brier Island te komen, heb je twee ferry's nodig. Hoe dichter we bij Brier Island kwamen hoe mistiger het werd. De opmerking dat het zo wel op zou trekken is een paar keer herhaald. Nadat we het eiland rond hadden gereden, was het bijna tijd voor vertrek met de Whalewatch boot. Om 13.30 uur vertrokken we dan echt. Slechts 17 mensen vonden de mistige dag aantrekkelijk genoeg om het water op te gaan. Margot had zich goed ingepakt ivm de mogelijke kou. Niet ten onrechte want het was maar een graad of 12 op het water met de nodige wind daarbij. Het duurde meer dan een uur voordat er actie kwam. Humpback whales gesignaleerd. Ze kwamen erg dichtbij, voor de camera soms te dichtbij :). In totaal lieten zo'n 6 bultruggen zich meerdere malen zien. Ook hebben we 1 minkwhale gezien. Al met al een hele goede oogst, maar verwend als we zijn hadden we ingezet op een uit het water springende walvis. Als wij walvis waren geweest waren we ook lekker in het water gebleven, want waarom zou je een show opvoeren voor 17 man? Redelijk voldaan voeren we terug naar de haven en via twee overtochtjes hopten we van het ene eiland naar het andere. Het weer werd overigens steeds mooier. Nu we terug zijn in onze B&B, blijkt het hier de gehele dag mooi weer te zijn geweest, warm zelfs.... Dat er zon genoeg in de lucht zat blijkt wel, want we hebben beide een vuurrood gezicht. Wie gaat zich met mist dan ook insmeren.... Hadden we dus wel moeten doen...achteraf.
Morgen om 6.00 uur uit de veren om om 8.00 uur met de boot vanuit Digby te vertrekken naat Saint John (New Brunswick).
Allemaal bedankt voor de reacties en tot later.
Groet, Margot en Rick

• 04 Juli 2011 - 05:49

Egwin:

06:00 op ?
    het is wel een vakantie toch ?
    ik sta om 06:00 op om naar mijn werk te gaan :)

geniet ervan.

Egwin, Joos en kids

• 04 Juli 2011 - 09:19

Fam Bruins.:

Nou wat weer een verhalen, super ja, geniet ervan en doe voorzichtig, groetjes uut de Wiek.

• 04 Juli 2011 - 11:39

Harold:

jullie zijn al lekker bezig lees ik,hoop dat jullie nog veel dieren zullen spotten.

veel plezier.

gr Harold

• 04 Juli 2011 - 17:15

Henny En Dirk:

Ziet er allemaal veelbelovend uit en de auto hebben we even bekeken op internet en daar is niets mis mee.
    Het schuifdak heeft zijn dienst al bewezen lazen we en jullie hebben al weer van alles gespot. Geniet er van en we zien een volgend verslag belangstellend tegemoet.
    Veel liefs ma en pa.