Weer weinig zicht - Reisverslag uit Labrador City, Canada van Margot en Rick - WaarBenJij.nu Weer weinig zicht - Reisverslag uit Labrador City, Canada van Margot en Rick - WaarBenJij.nu

Weer weinig zicht

Door: Rick en Margot

07 Juli 2011 | Canada, Labrador City

Hoi alemaal,
Na het ontbijt in Dalhousie zijn we nog even bij de visarenden wezen kijken. Weer hebben we mooie foto's kunnen maken. Daarna gingen we de grens over naar Quebec. Dat is net Frankrijk. De mensen zijn er net zo eigenwijs. In het Engels krijg je er geen poot aan de grond. Maar net als Frankrijk is Quebec ook erg mooi. In Quebec is het een uur vroeger dan in New Brunswick en dus moesten de klokjes worden aangepast. Rustig tuffend en hier en daar stoppend zijn we naar Matane gereden. Daar moesten we om 16.00 uur aanwezig zijn om in te checken voor de ferry naar Baie Comeau. De overtocht over Lawrence Bay duurde ruim 2 uur. Net als bij de vorige overtocht hadden we hier walvissen kunnen zien. Niet dus. Wel hebben we de gehele dag van mooi weer kunnen genieten (max. 29 graden). Om ca. 19.30 uur arriveerden we in ons motel. Deze was luxer dan van de buitenkant verwacht. Vandaag stonden we weer om 6.30 uur naast het bed om vervolgens om 7.00 uur op pad te gaan. We hadden een hele lange rit naar Labrador City voor de boeg. Bijna 600 km, waarvan de helft over gravel. Het begin van de rit werd gekenmerkt door veel werkverkeer (nooit verwacht) en wederom mist. De mist trok snel op en de werklui waren na een uur verdwenen. Lekker in de auto door een uitgestrekt gebied......zou je denken.... Niets was minder waar. Er waren nogal wat hele grote trucks, die in combinatie met pas gestort grind op de weg, zorgen voor zoveel stof, dat je bij kans geen hand voor ogen zag. Dit heeft ons helaas veel mooie plaatjes gekost. De laatste 300 km werd het beter. Schitterende tocht in een lengte van 1 1/2 keer Nederland met misschien 20 huisjes .... Wij weten inmiddels een oplossing voor het fileprobleem en voor de honger in Afrika. Alle vertegenwoordigers verplicht naar Noord Canada en Ethiopie geheel verplaatsen naar Labrador. Het is allemaal niet zo moeilijk.
Op de laatste 100 meter van de gravelroad kregen we nog even een steentje tegen de voorruit. Een ster dus en geen carglass in de buurt. We zijn nog even aan het kijken hoe we dit moeten oplossen. Morgen staat de trip naar Churchill Falls op het programma en die is bijna 300 km en alweer over gravel...
Verder gaat hier alles prima. Vandaag qua weer een mooie dag gehad. In het begin wat mist en regen, maar vanaf een uur 10 geen regen en mist meer gezien. Nu is het zelfs zonnig. De voorspellingen voor morgen en overmorgen zijn niet heel goed, maar het Canadese KNMI kan het natuurlijk ook mis hebben.
Groeten, Margot en Rick

PS: we lazen iets over verhoogde activiteit van de vulkaan Hekla op IJsland. Het kan dus zijn dat onze vakantie wat langer gaat duren :)

• 08 Juli 2011 - 05:33

Egwin:

Goedemorgen... klinkt allemaal weer OK.
    Hier ook mooi weer met af en toe een bui...
    Ajax heeft nog niets verkocht.

Groeten, Egwin

• 08 Juli 2011 - 07:00

Fam Bruins.:

Hallo weer mooie verhalen en ook spannend, we wensen jullie veel plezier verder en tot horens, groetjes Dirk, Emmy , Jari en Vera

• 08 Juli 2011 - 08:38

Jeroen & Marjan:

Het lijkt wel of jullie in Nederland op vakantie zijn! Mist, regen dan weer zon en 29 graden....
    Jullie zien weer veel moois onderweg, het is leuk om jullie enthousiaste verhalen te lezen.

Grtjes Jeroen en Marjan

• 08 Juli 2011 - 08:56

Henny En Dirk:

Fijn dat jullie weer een mooie dag hebben gehad en de lange tocht is volbracht. Jammer van het sterretje in de ruit, maar ja dat kan gebeuren nietwaar.
    En nu de tocht door het gebied waar je geen ontvangst heb met je mobieltje, dus de satelliettelefoon mee. Doe voorzichtig en geniet er van. Hier alles oké en redelijk weer. Mocht de vulkaan op IJsland uitbarsten dan moeten jullie de vakantie daar maar verlengen. Is dan overmacht nietwaar.
    Groetjes en veel liefs van ma en pa.

• 10 Juli 2011 - 20:01

Iris:

De vergelijking met Frankrijk gaat hopelijk niet helemaal op ... gezien al het nieuws uit de Tour. Maar dat ontgaat jullie vast ook niet als jullie weer online zijn.